در مرغ فروشی های کاشمر بسته شد

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خراسان رضوی از صبح امروز به علت نبود مرغ در بسیاری از فروشگاه های مرغ فروشی در کاشمر بسته شد که این موضوع اعتراض های شهروندان را نیز در پی داشت.

در مرغ فروشی های کاشمر بسته شد

در همین خصوص رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر در زمینه عرضه و تقاضای مرغ در کاشمر مسائلی به وجود آمده است.

محمد رضا ملکی با بیان این که کوشش می کنیم تا هر چه زودتر مشکل کمبود مرغ کاشمر برطرف گردد، اضافه کرد: اگر بازار مرغ دچار التهاب شده به این علت است که طی 45 روز گذشته جوجه ریزی انجام نشده است. نبود جوجه ریزی در قبل موجب شده تا اکنون در کاشمر با مسائل و کمبود مرغ روبرو باشیم. البته تمام تدابیر لازم اتخاذ و هماهنگی های لازم برای تامین مرغ با استان صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر با اشاره به اینکه پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر عرضه و تقاضای مرغ به تعادل برسد، گفت: به زودی گوشت مرغ منجمد وارد شهرستان می گردد. از مردم تقاضا داریم نگران تامین مرغ و مواد پروتئینی مورد احتیاج خود در شهرستان نباشند.

وی اظهار کرد: اگر چه تمام فرایند فراوری و تامین مرغ بر عهده جهاد کشاورزی است اما از شهروندان انتظار داریم خرید به مقدار احتیاج انجام دهند.

ملکی اعلام کرد: بعضی مقاطع در نوع عرضه و تقاضای مرغ مسائلی به وجود می آید که امیدواریم به زودی مرتفع گردد. در روال عادی و طبیعی و بر اساس شاخص جمعیتی روزانه 12 تن مرغ در کاشمر و کوهسرخ احتیاج است.

اعلام قیمت دستوری با شعار حمایت از فراوری تعارض دارد

وی ادامه داد: متاسفانه هزینه های مرغداری ها از درآمدشان پیشی گرفته و ادامه فعالیت را برای فراوری کنندگان به مخاطره انداخته است. به رغم اینکه هزینه کرایه حمل نهاده ها، هزینه های دستمزد و کارگری، واکسن و... افزایش یافته اما از سویی قیمت مرغ دستوری ابلاغ می گردد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر اظهار کرد: با وجود شناور بودن هزینه ها ولی از سویی قیمت محصولات همچنان ثابت مانده که این یک آسیب جدی است.

وی گفت: مگر می گردد هزینه به سمت بالا شناور باشد ولی قیمت مرغ به صورت دستوری ثبات بماند. این شرایط با شعار حمایت از فراوری، اشتغال و برطرف موانع آن تعارض دارد.

ملکی بعلاوه با بیان اینکه برای برخورداری از یک بازار سالم باید نظارت ها تشدید شده تا مردم در آرامش خرید خود را انجام دهند، اضافه کرد: کمبود مرغ به صورت مقطعی است و به زودی برطرف می گردد. جوجه ریزی باید به مقدار و نهادهای دامی به موقع تامین و به دست مرغدار برسد. خوشبختانه کاشمر یکی از شهرستان هایی است که به لحاظ امنیت غذایی هیچ گونه کمبودی ندارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: انبار خانگی محصولات یک آسیب جدی است. شهروندان باید خرید به موقع و به مقدار احتیاج داشته باشند تا تعادل عرضه و تقاضا در شهرستان حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2455

به "در مرغ فروشی های کاشمر بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مرغ فروشی های کاشمر بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید