در مراسم افتتاح نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس طالبیان: کشورهای مختلف به برگزاری نمایشگاه در ایران تمایل دارند، دیپلماسی فرهنگی کشور فعال است

به گزارش باتسک، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ابراز تمایل کشورهای مختلف برای برپایی نمایشگاه یا موزه دائمی در ایران، نشان دهنده دیپلماسی فعال ایران در حوزه فرهنگی است.

در مراسم افتتاح نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس طالبیان: کشورهای مختلف به برگزاری نمایشگاه در ایران تمایل دارند، دیپلماسی فرهنگی کشور فعال است

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، در آیین گشایش نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس که با حضور مقامات ایرانی و هلندی در محل موزه ملی برگزار گردید، اضافه نمود: بسیار خوشحالم که این نمایشگاه در تهران برگزار گردیده است، دو سال پیش در شهر بن آلمان نمایشگاهی داشتیم که افراد مختلفی از این نمایشگاه بازدید کردند و زمانی که مسئولان موزه درنتس از این موزه بازدید کردند درخواست برگزاری نمایشگاه متقابل در ایران را دادند.

او اضافه نمود: در دولت تدبیر و امید روش های برگزاری نمایشگاه های بین المللی را تغییر دادیم و اکنون نمایشگاه ها به صورت متقابل برگزار می گردد و تا کنون پنج نمایشگاه مهم فرهنگی برگزار گردیده است و این باعث آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ ملت ها می گردد و به وسیله موزه می توان به گسترش و تقویت ارتباطات فرهنگی یاری کرد.

او با بیان این که در حال حاضر با پیشنهادهایی از سوی کشورهای مختلف برای برپایی موزه دائمی در ایران روبه رو هستیم اضافه نمود: در همین حال به دنبال آماده سازی میدان مشق برای برپایی موزه های دائمی کشورهای مختلف هستیم. این تمایل نشان از امنیت بالا در ایران است که کشورهای مختلف حاضرند اشیای تاریخی خود را برای نمایش در اختیار ایران قرار دهند.

او ادامه داد: اعتقاد من بر این است که علاوه بر موزه ملی ایران باید سایر موزه های کشور و حتی موزه های خصوصی نیز بتوانند با تعامل با سایر موزه های جهان نسبت به برگزاری نمایشگاه های متقابل اقدام نمایند.

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه ها اضافه نمود: اعتقاد داریم که تقویت ارتباطات موزه ای بهترین راه برای تقویت و گسترش روابط بین کشورها و نیز توسعه صلح در جهانست.

طالبیان ادامه داد: همکاری ایران و هلند ریشه ای 400 ساله دارد برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده تداوم ارتباطات و فعالیت های فرهنگی بین دو کشور ایران و هلند است.

نمونه ای پیروز از همکاری های ایران و هلند

یاپ ورنر سفیر هلند در ایران نیز در این مراسم گفت: همکاری بین موزه ملی و موزه درنتس هلند نمونه ای پیروز از همکاری های دو کشور است. نمایشگاه هایی که به طور همزمان در ایران و هلند در حال برگزاری است می تواند بازدیدنمایندگان زیادی را جذب کند تا با فرهنگ و تاریخ دو کشور آشنا شوند.

او اضافه نمود: اعتقاد دارم این روابط فرهنگی و برگزاری این نمایشگاه ها اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه می تواند موجب شناخت و درک بهتری از کشورها نسبت به هم گردد.

سفیر هلند در ایران اضافه نمود: در فوریه سال آینده نمایشگاهی با موضوع موسیقی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهیم کرد و در اجراهایی را توسط موسیقی دان های ایرانی و هلندی خواهیم داشت.

ورنر در ادامه صحبت های خود گفت: در حال کوشش هستیم تا قوای خود را در حوزه هنر هرچه بیشتر همسو و هماهنگ کنیم و از موزه درنتس به خاطر شروع این سفر به ایران و شروع فعالیت های مهم فرهنگی با ایران بزرگ تشکر می کنم.

سفیر هلند در ایران ادامه داد: موزه درنتس به خاطر اشیایی که در آن به نمایش درمی آید یک موزه مهم است و از این موزه در هلند و نیز از موزه ملی ایران که موزه ای بسیار جالب است و اشیای مهمی را در خود دارد، برای این همکاری مشترک فرهنگی تشکر می کنم.

در انتها این مراسم، نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس با حضور مقامات ایرانی و هلندی به طور رسمی افتتاح شد.

در این نمایشگاه، که دارای سه بخش است، آثاری مربوط به دوره های تاریخی مختلف هلند ازجمله آثاری مربوط به 50هزار سال پیش به نمایش درآمده است.

مهم ترین اثر این نمایشگاه، مومیای 2200ساله است که می تواند به شناخت بیشتر از فرهنگ و تاریخ هلند یاری کند.

علاقه مندان تا فروردین 98 همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت 9 الی 7 می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به محل موزه ملی ایران واقع در ابتدای خیابان سی تیر مراجعه نمایند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 637

به "در مراسم افتتاح نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس طالبیان: کشورهای مختلف به برگزاری نمایشگاه در ایران تمایل دارند، دیپلماسی فرهنگی کشور فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مراسم افتتاح نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس طالبیان: کشورهای مختلف به برگزاری نمایشگاه در ایران تمایل دارند، دیپلماسی فرهنگی کشور فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید