دارونیسم دیجیتال چیست؟
به گزارش باتسک، تهران (پانا) - در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به سرعت در حال تغییر و به روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان ها و شرکت ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی های عصر دیجیتال هماهنگ نمایند.
به گزارش فارس، در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به سرعت در حال تغییر و به روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان ها و شرکت ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی های عصر دیجیتال هماهنگ نمایند. زیرا سرعت، عامل اساسی و مشخص نماینده رجحان شرکت ها و سازمان هاست.
بیش از 85 درصد شرکت های بزرگی که 20سال پیش در دنیا مشهور بودند اکنون یا از بین رفته اند و یا نام ورسم قبلی را ندارند. علت اصلی آن، عدم انطباق پذیری این شرکت ها با تحولات عصر دیجیتال است.
در عصر دیجیتال، عامل اساسی و مشخص نماینده رجحان شرکت ها و سازمان ها، سرعت است. برخلاف عامل قبلی که در عصر صنعتی، ماهی های بزرگ، ماهی های کوچک را می بلعیدند، امروزه ماهی های سریع، ماهی های کند را می بلعند.
در واقع در مفهوم دارونیسم دیجیتال، تنها شرکت هایی باقی خواهند ماند که با سرعت و چابکی، بتوانند خودشان را با ویژگی های منطبق و اقتضائات عصر دیجیتال هماهنگ نمایند.
مجمع دنیای اقتصاد طی گزارشی اعلام نموده است که تحول دیجیتال در یک دهه آینده می تواند 100تریلیون دلار ارزش برای اقتصاد و جامعه به وجود آورد و تأکید شده که تحول دیجیتال، مختص و مربوط به یک صنعت نیست و تمام صنایع و اقتصاد موجود و سازوکارهای وابسته و مؤثر بر آن ها را در بر می گیرد.
منبع: خبرگزاری پانا