خط فراوری خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی رونمایی شد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا ریاضی، خط فراوری خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر امروز با حضور معاون علمی و فناوری در کاشان رونمایی شد.

خط فراوری خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی رونمایی شد

رضا ریاضی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده از فراوری سالانه 20 دستگاه خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر با استفاده از تسهیلات 5 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی اطلاع داد و گفت: در یک بازه زمانی 4 ساله طراحی و ساخت خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی شروع شده است که امروز بصورت رسمی بهره برداری شد. در راستای بومی سازی این ماشین آلات بالغ بر سه هزار قطعه نیز داخلی سازی شده است.

ریاضی هدف از ساخت این تجهیزات را طراحی و ساخت بومی این ماشین آلات برای نوسازی ناوگان کشور عنوان نمود و گفت: نزدیک به 30 سال است که این تجهیزات وارد نشده اند و بازار بکری برای ساخت کشنده های سنگین و جرثقیل تجهیزات جابه جایی بار در کشور وجود دارد و می توانیم با فراوری دستگاه های جدید ساخت شرکت، ناوگان فرسوده کشور را نوسازی و جایگزین کنیم.

وی در خصوص چشم انداز برنامه های این شرکت نیز گفت: در حال حاضر برای ساخت 20 دستگاه با وزارت صمت قرارداد فروش منعقد شده است و بعد از دو سال خط فراوری ریچ استاکر و کامیون های معدنی را نیز راه اندازی خواهیم کرد؛ مطابق برنامه ریزی، این ماشین آلات در سال آینده رونمایی و فراوری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت به بازار هدف محصولات شرکت اشاره نمود و گفت: صنایع مختلفی چون پل سازی، تاسیسات بندری، سدسازی، معادن، ساختمان سازی و قرارگاه خاتم الانبیاء بازار هدف محصولات ما هستند که می توانیم با انواع محصولات فراوریی، احتیاج آنها را به واردات این ماشین آلات مرتفع سازیم. در حال حاضر مطابق با پیش بینی ما کشور به چهار هزار دستگاه کشنده های سنگین و جرثقیل های تلسکوپی احتیاج دارد که در صورت تامین سرمایه مورد احتیاج می توانیم با حداکثر توان فراوری نموده و احتیاج کشور را تامین کنیم.

ریاضی در خصوص تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اعلام کرد: به وسیله صندوق توسعه فناوری ایرانیان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را دریافت کردیم و بعد از رونمایی در نظر داریم برای مشتریان محصولات خود از خدمات لیزینگ (استصنا) صندوق نوآوری نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز (6 آبان ماه) با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از خط فراوری خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1872

به "خط فراوری خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید