خبرنگاران فرماندار مرند بر ایجاد دانشگده فنی و حرفه ای در این شهرستان تاکید نمود

به گزارش باتسک، تبریز- خبرنگاران- فرماندار ویژه مرند با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای در این شهرستان گفت: باید با افزایش روابط بین بخشی، شرایط را برای ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای در این شهرستان فراهم کنیم.

خبرنگاران فرماندار مرند بر ایجاد دانشگده فنی و حرفه ای در این شهرستان تاکید نمود

داود گرشاسبی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند اظهار کرد: ایجاد دانشگاه فنی و حرفه ای برای اشتغال جوانان و تامین امنیت و سلامت دانشجویان بسیار مفید بوده و نگرش ما در این خصوص باید مثبت باشد.

وی اضافه نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای به هیچ وجه رقیب هنرستان فنی و حرفه ای نیست بلکه بعنوان مکمل آنها عمل می نماید و ما باید برای ایجاد آن، در برخی جاها از خودگذشتگی نشان دهیم.

فرماندار ویژه مرند ضمن تاکید بر افزایش همکاری و روابط بین بخشی برای توسعه شهر گفت: ما باید از وضع موجود و امکانات شهرستان استفاده نموده و نگاه ممنوعیتی که مانع توسعه است به موضوع نداشته باشیم.

وی تاکید نمود: در سریعترین زمان، محل ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای تعیین و تحویل داده گردد.

گرشاسبی اضافه نمود: برای توسعه شهرستان، نیروی انسانی با کیفیت ضروری است که با ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای، این نیرو تربیت و تامین می گردد و تمام امکانات باید در این جهت به کار گرفته شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به اهمیت این دانشگاه در امر اشتغال جوانان گفت: با توجه به تاثیری که دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه کارآفرینی و اشتغال دارد، صندلی هنرستان های فنی و حرفه ای نیز در آموزش و پرورش باید بالا رفته و راهنمایی دانش آموزان به این حوزه افزایش یابد.

احد بهشتی اصل با بیان اینکه هشت دانشکده فنی و حرفه ای در استان وجود دارد، اضافه نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای باید در مرند شعبه داشته باشد و محل مناسب برای آن در نظر گرفته گردد.

وی تاکید نمود: به دلیل اعتباری که وجود دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای اشتغال در شهرستان ایجاد می نماید، همه باید برای محقق شدن این امر یاری کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اضافه نمود: با حل این موضوع حتی می توانیم برای امسال جذب دانشجو داشته باشیم و در مرند در رشته های خاص و مورد احتیاج فعالیت خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش مرند نیز با اشاره به عملکرد 105 درصدی در بحث جذب نوآموزان گفت: عملکرد آموزش و پرورش مرند در این حوزه، پنج درصد از میزان تعریف شده بیشتر بوده و رتبه ممتاز استان را دارا می باشد.

اباذر کاظمی اضافه نمود: در حوزه فراوری محتوای آموزشی نیز به جهت کیفیت و کمیت کار در نمایشگاه مرکزی استان برتر شناخته شد و در سطح کشور نیز مورد تجلیل نهاده شد.

وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از نخبگان کنکور سراسری در مرند اعلام کرد: برگزاری جشنواره های تخصصی از گچ تا امواج و از کاشت تا برداشت با هدف کیفیت بخشی آموزش از برنامه های آموزش و پرورش مرند در بخش آموزش بوده که نتایج خوبی در این زمینه داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش مرند در ادامه با اشاره به کسب رتبه شهرستان در بحث کیفیت آموزشی در استان گفت: در ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش در حوزه های مختلف نیز، شهرستان مرند رتبه برتر استان را کسب نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2219

به "خبرنگاران فرماندار مرند بر ایجاد دانشگده فنی و حرفه ای در این شهرستان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مرند بر ایجاد دانشگده فنی و حرفه ای در این شهرستان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید