خبرنگاران مجوز خانه های مسافر در بانه لغو شد

به گزارش باتسک، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: با دستور کمیته امنیت گردشگران مجوز تمام خانه های مسافر در بانه لغو شده و با متخلفین به شدت برخورد می گردد.

خبرنگاران مجوز خانه های مسافر در بانه لغو شد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی باغ ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

سعدالله رحیمی خواه روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه در خانه های استیجاری هیچگونه نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس رعایت نمی گردد گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت خانه های استیجاری ممنوع شد و با متخلفان در این زمینه بر اساس قانون برخورد می گردد.

وی اضافه نمود: افرادی هستند در حاشیه خیابان ها و ورودی شهر بنرهای به عنوان اجاره منزل به دست گیرند و خودسرانه و بدون مجوز اقدام به اجاره منزل به مسافرین می نمایند که براساس قانون با آنها برخورد می گردد و در صورت تکرار جریمه نقدی می شوند.

رحیمی خواه گفت: سال جاری بر اساس دستور کمیته امنیت گردشگران 48 واحد استیجاری پلمب شده و هیچگونه مجوزی برای خانه های استیجاری صادر نشده و تمام مجوزهای قبلی نیز لغو شده است.

وی ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور از حضور مالکان خانه های استیجاری در سطح شهر جلوگیری می گردد.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

تا روز گذشته 233 نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در کردستان مراجعه نموده اند که از میان این افراد 150نفر شان بدلیل داشتن علائم به عنوان مشکوک به کرونا بستری شده اند و از این تعداد نیز نتیجه آزمایش 34 نفر مثبت و 68 نفر منفی اعلام شده بقیه هنوز اعلام نشده است.

تا روز پنجشنبه 15 اسفند بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کردستان شامل 15 نفر در سقز، هشت نفر در بانه، چهار نفر در سنندج، یک نفر در دیواندره، یک نفر در مریوان، یک نفر در کامیاران ، سه نفر در قروه و یک نفر در بیجار هستند.

تا کنون فوت 2 بیمار کرونایی در کردستان ثبت شده و 11 بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان ها بستری بوده و فوت کردند که نتیجه آزمایش 10 نفر منفی بوده و بقیه اعلام نشده است.

تعداد محدود آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در استان ها از چالش های پیش رو بود که از هفته قبل تجهیز این آزمایشگاه ها در نقاط مختلف کشور شروع شد و استان کردستان نیز در هفته جاری شاهد این اقدام بود.

مجوزهای لازم فعالیت این آزمایشگاه در کردستان از انستیتو پاستور اخذ شده و آزمایش های لازم و تکمیلی نیز در این مکان انجام می گردد که با شروع به کار این آزمایشگاه مدت زمان اعلام نتایج آزمایش از چهار روز به 2 روز کاهش یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس نتایج آزمایشگاهی مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 2 هزار و 922نفر است.

از بین مبتلایان جدید، 253 مورد مربوط به استان تهران، 35 مورد مربوط به استان گیلان، 9 نفر مربوط به استان مازندران، 8 نفر مربوط به استان سمنان، 9 نفر مربوط به استان گلستان، 9 نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، 4 نفر مربوط کردستان، 15 نفر مربوط به کرمانشاه، 7 نفر مربوط به ایلام، 5 مورد مربوط به استان لرستان، 27 نفر مربوط به استان خوزستان، 14 مورد مربوط به فارس، 6 مورد مربوط به زنجان، 8 نفر مربوط به مرکزی، 25 نفر مربوط به قزوین، 19 نفر مربوط به البرز، 101 نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، 14 نفر مربوط به کرمان، 8 نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، 8 نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

تا ظهر روز گذشته (14 اسفند) مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به 92 نفر رسید.

552 نفر از مبتلایان به کووید19 در کشور بهبود یافتند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1209

به "خبرنگاران مجوز خانه های مسافر در بانه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز خانه های مسافر در بانه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید