حمام های کاراکالا، مجموعه آبی باستانی در ایتالیا

به گزارش باتسک، حمام های کاراکالا یکی از دیدنی ترین و پر ماجراترین جاذبه های ایتالیا هستند. در کنار جاذبه هایی که در شهرهای مختلف این کشور گردشگران را مجذوب خود می نماید، حمام های کاراکالا به عنوان بزرگترین مجموعه آبی باستانی شنیدنی ها و دیدنی های بسیاری را در خود پنهان نموده اند. این مجموعه که هنوز هم به عنوان یک مجموعه آبی از عظمت خاصی برخوردار است به نام حمام شناخته می گردد اما با آنالیز هایی که در قسمت های گوناگون آن انجام شد، معین شده که این مجموعه دارای کتابخانه، استخر، حوضچه های گرم و سرد، باغ و آرایشگاه هم بوده که با توجه به قدمت آن می توان آن را یک مجموعه منحصر به فرد در دوران باستان محسوب کرد.

حمام های کاراکالا، مجموعه آبی باستانی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

معماری شهرها در آن دوران به گونه ای بود که شست و شو و نظافت های شخصی، در اماکن عمومی مثل حمام های عمومی انجام می شد و همین موضوع باعث می شد تا حمام ها تنها محلی برای رسیدگی به نظافت شخصی نباشند، بلکه محلی باشند برای معاشرت و تبادلات اجتماعی و حتی سیاسی و مالی، این حمام هم با توجه به تاسیسات جانبی که دارد چنین کارکردی در رم باستان داشته است. مجموعه باستانی حمام های کاراکالا حدود 1600 نفر ظرفیت دارد و تنها محدود به استفاده مردم یک شهر نبود. موقعیت جغرافیایی قرارگیری این مجموعه نشان می دهد که برخی از مسافران و حتی تجاری که در جهت دو شهر تردد داشتند برای تکاندن خستگی سفر از این مجموعه استفاده می کردند و خدماتی مثل فروشگاه و آرایشگاه هم به همین منظور در این مجموعه تعریف شده است.

این مجموعه در بین سال های 211 تا 224 میلادی تکمیل شده و در طول این سال ها رم باستان سه پادشاه مختلف داشته، اما از آنجا که آغاز ساخت این مجموعه در زمان کاراکالا بوده این مجموعه به نام او نامگذاری شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 580

به "حمام های کاراکالا، مجموعه آبی باستانی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام های کاراکالا، مجموعه آبی باستانی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید