نمایی نزدیک از میراث غنی عمان

به گزارش باتسک، آشنایی با دیدنی های جذابی از عمان

عمان برای کسانی که به این کشور سفر می نمایند، مقصدی مناسب برای دیدن فرهنگ عربی بدون اغراق و تشریفات و نمایش های تجمل گرایانه محسوب می گردد. در این کشور بسیاری از شهرها هنوز پیشرفت چندانی نداشته و شما به راحتی قادر به مشاهده فرهنگ سنتی و سبک زندگی اعراب بدوی خواهید بود. عمان با دارا بودن طبیعتی زیبا و دست نخورده، کوهستان هایی تماشایی، صحرایی بادخیز و سواحلی بکر، انتخابی بدیهی برای کسانی است که دنیای اعراب مدرن را دیده و در پی کشف روح باستانی این مردم هستند. با خبرنگاران همراه باشید و با دو جاذبه دیدنی این کشور آشنا شوید:

نمایی نزدیک از میراث غنی عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

مسجد اعظم مسقط

این مسجد زیبا و دارای ظاهری آرام، بخشی از معماری شکوهمند مدرن اسلامی محسوب شده و هدیه ای از طرف سلطان قابوس، حاکم عمان به مردم این کشور محسوب می گردد که به مناسبت سی امین سال سلطنت وی ساخته شد. سالن اصلی نمازخانه این مسجد بسیار باشکوه بوده و با قالی های ایرانی به ابعاد 70 در 60 متر ، رکورد دومین قالی بزرگ ایرانی در دنیا را به خود اختصاص داده که 600 هنرمند قالیباف ایرانی طی 4 سال زمان، آن را بافته اند. این مسجد ظرفیت پذیرایی از 20 هزار نمازگزار را داشته و سالن خصوصی زنانه آن نیز پذیرای 750 نفر است. این مسجد برای انجام امور مذهبی مورد استفاده قرار گرفته و مراسم نماز آدینه در آن برپا می گردد. بازدید گردشگران از این مسجد امکان پذیر است اما باید لباس مناسب به تن نموده و ضمن پوشاندن دست ها و پاها، از رنگ روشن نیز استفاده ننمایند. زنان و دختران بالای 7 سال باید موهای خود را پوشانده و لباس های مخصوص بازدید مسجد در کافه و فروشگاه های روبروی آن به قیمت 2 هزار و 500 ریال عمان به فروش می رسد. برای رسیدن به این مسجد می توانید از اتوبوس های مصلی بهره ببرید که در بیرون از این مسجد توقف می نمایند.

قصر سلطان

اگر شما در کنار دیوار بندر و لنگرگاه مسقط در خیابان میرانی بایستید، ساختمان سمت راست شما با ستون های زیبای قارچی شکل به رنگ طلائی و آبی؛ قصر سلطان عمان است. در این بخش، خیابانی از درختان نخل به میدانی منتهی می گردد که در آن ساختمان های سلطنتی وجود داشته و موزه ملی جدید عمان نیز در این محل بنا شده است. بازدید از این قصر برای عموم مردم امکان پذیر نبوده و شما تنها می توانید در ورودی آن عکس برداری نموده و تصویری منحصر به فرد از خود را ثبت کنید. این قصر در محل سابق سفارت بریتانیا در عمان ساخته شده است. عمان در گذشته به عنوان یک مرکز مهم تجارت برده از شرق آفریقا شناخته می شده و و براساس داستان های موجود، در این محل یک میله پرچم وجود داشت که اگر هر برده ای می توانست آن را لمس کند، آزاد می شد. امروزه از این قصر بیشتر برای انجام مراسم تشریفاتی استفاده شده و سلطان قابوس برای اقامت خود، ترجیح می دهد در محلی دنج در کنار دریا و نزدیکی شهر السیب زندگی کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 860

به "نمایی نزدیک از میراث غنی عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایی نزدیک از میراث غنی عمان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایی نزدیک از میراث غنی عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید