حاجی زاده: مشکل مدارک دانشجویان دکتری در حال آنالیز است

به گزارش باتسک، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: اعتراضات دانشجویان دکتری توسط دیوان عدالت اداری در حال آنالیز است و باید منتظر پاسخ این نهاد باشیم.

حاجی زاده: مشکل مدارک دانشجویان دکتری در حال آنالیز است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از دانش آموختگان دکتری دانشگاه های دولتی به اقدام سازمان امور دانشجویان برای اخذ هزینه فرصت مطالعاتی آن ها علیرغم داشتن نامه عدم کاریابی طی یکسال اخیراعتراض کردند.

این دانشجویان علاوه بر اعتراضات حضوری، به دلیل عدم رسیدگی سازمان امور دانشجویان نامه ای را به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشتند و عنوان کردند، سازمان امور دانشجویان طی اقدامی بی سابقه و خلاف رویه قانونی، بعد از اعلام اصلاحیه دستورالعمل مذکور به شماره 77551/9 مصوب 31/4/99، با وجود تقدیم نامه عدم کاریابی از سوی دانش آموخته، اقدام به لغو تعهد فرصت ننموده و خواهان عودت ارز اعطایی دوره فرصت مطالعاتی به نرخ روز شده است. اساساً این اصلاحیه شامل آن دسته از دانش آموختگانی که قبلاً مشمول دستورالعمل قبلی بوده اند، نمی گردد.

بیشتر بخوانید

نامه اعتراضی جمعی از دانش آموختگان دکتری به وزیر علوم

پس از این اعتراض به سراغ حاجی زاده، مدیرکل امور سازمان امور دانشجویان رفتیم و موضوع را پیگیری کردیم که وی درپاسخ به اعتراض این دانشجویان گفت: بر اساس قوانین، دانشجویانی که فرصت مطالعاتی به آن ها اختصاص داده می گردد باید پس از بازگشت دو برابر زمان فرصت مطالعاتی تاییدیه اشتغال به کار و بیمه به سازمان امور دانشجویان اختصاص دهند تا سند تضمینی آن ها آزاد و مدرک تحصیلی صادر گردد.

وی اضافه نمود: دانشجویان معترض اعلام کردند که نتوانستند در این مدت جایی مشغول به کار شوند و خواهان دریافت مدرک تحصیلی هستند که سازمان امور دانشجویان نمی تواند برخلاف قوانین عمل کند، باید علاوه بر نامه عدم کاریابی دو برابر زمان فرصت مطالعاتی بگذرد که بتوانند مدرک خود را بگیرند.

حاجی زاده در مورد بازگشت ارز هایی که به این دانشجویان اختصاص داده شده است، اضافه نمود: این ارز ها از بودجه دولتی اختصاص داده شده و اگر دانشجویی می خواهد بدون کارکرد و بیمه مدرک خود را دریافت کن باید ارز ها را به قیمت روز بازگرداند.

وی اضافه نمود: این پیشنهاد به دانشجویان داده شده است که دیوان عدالت اداری نسبت به آن ایراد گرفته و سازمان دانشجویان موارد را حدودا یک ماه قبل به دیوان ارائه نموده و این مسئله در حال آنالیز است و باید دانشجویان برای مشخص و تکلیف مدارک خود یک ماه دیگر صبر نمایند تا نتیجه دیوان عدالت اعلام گردد و یا اینکه ارز های گرفته شده را به سازمان امور دانشجویان بازگردانند.

حاجی زاده گفت: بیشتر این دانشجویان می خواهند از کشور مهاجرت نمایند؛ در صورتی که دولت هزینه زیادی برای تحصیل این دانشجویان پرداخت نموده است و باید طبق قوانین دو برابر فرصت مطالعاتی در کشور فعالیت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1968

به "حاجی زاده: مشکل مدارک دانشجویان دکتری در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی زاده: مشکل مدارک دانشجویان دکتری در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید