جبران هزینه های جنگ افروزی آل سعود با ویزای حج؟

به گزارش باتسک، تصمیم جدید مقامات سعودی برای دریافت هزینه سنگین جهت صدور ویزای عمره و تمتع، موجب خشم مسلمانان کشورهای مختلف شده است.

جبران هزینه های جنگ افروزی آل سعود با ویزای حج؟

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، طبق تصمیم جدید کابینه وزرای عربستان به ریاست شاهزاده محمد بن نایف، زائرانی که برای دومین بار قصد سفر به سرزمین وحی در قالب حج عمره و تمتع را دارند، می بایست مبلغ 2 هزار ریال سعودی (یک میلیون و 900 هزار تومان) بابت هزینه صدور ویزا پرداخت نمایند.

این در حالیست که اتخاذ این تصمیم با اعتراض مسلمانان کشورهایی چون مصر، مراکش، ترکیه، اردن و آفریقای جنوبی همراه شده است.

در آفریقای جنوبی قرار است امروز (یکشنبه) یک نشست اضطراری ازسوی فعالان اجتماعی و همچنین شورای عالمان دینی مسلمان برای اعتراض به این تصمیم سعودی ها برگزار گردد.

یوسف ابرامجی، فعال اجتماعی اهل آفریقای جنوبی که اخیرا از حج بازگشته در این باره گفت: موسم حج عمره در حال آغار است و مردم عصبانی هستند. عربستان نمی تواند این هزینه های گزاف را به مسلمانان تحمیل کند و این تصمیمات نه تنها مسلمانان آفریقای جنوبی، بلکه مسلمانان سایر نقاط دنیا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و حج را برای بسیاری از آنها سخت می نماید. ما این هفته تصمیم خواهیم گرفت چه اقداماتی در این باره انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما خواهان پاسخ سریع عربستان هستیم، اما آنها به نامه های ارسالی از سازمان های مختلف از جمله شورای حج و عمره و مجریان تورهای زیارتی پاسخ نمی دهند.

پیش از این مسلمانان مراکش نیز در اعتراض به تصمیم سعودی ها برای دریافت هزینه چشمگیر صدور ویزای حج، این مناسک الهی را تحریم کرد.

انجمن آژانس های مسافرتی مصر نیز تصمیم گرفته سفرهای زائرانش به عمره و تمتع را تحریم کند و با تشکیل کمیته ای با همکاری وزارت امور خارجه، به عربستان سفر و آنها را متقاعد به تغییر تصمیم خود کند.

در این میان بعضی از کمپانی های گردشگری در مصر خواهان اعزام نکردن زائران به حج و عمره شده اند، اما انجمن آژانس های مسافرتی این کشور اعلام نموده فعلا منتظر انجام مکاتبات با مسئولان سعودی است.

هرچند، براساس این تصمیم که از امروز (25 مهر) اجرایی خواهد شد، صدور ویزا برای افرادی که اولین بار به حج مشرف می شوند، همچنان رایگان خواهد بود.

تصمیم دولت عربستان برای افزایش چشمگیر هزینه صدور ویزای حج این پرسش را در ذهن ایجاد می نماید که آیا هزینه های سنگین اعزام نیرو و خرید تسلیحات برای کشتار مردمان بی گناه یمن بوده که آل سعود را به فکر راهی برای جبران کسری بودجه خود انداخته؟ و یا تکمیل پروژه توسعه مسجدالحرام را بهانه ای برای دریافت پول بیشتر از مسلمانان در ازای سفر به سرزمین وحی قرار داده است؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1256

به "جبران هزینه های جنگ افروزی آل سعود با ویزای حج؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران هزینه های جنگ افروزی آل سعود با ویزای حج؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید