توقف صدور ویزا الکترونیکی برای اتباع چینی در روسیه

به گزارش باتسک، وزارت امور خارجه روسیه با توصیه به شهروندان روسی برای سفر نکردن به چین، خاطرنشان کرد که صدور ویزا الکترونیکی برای اتباع چینی به منظور ورود به خاک روسیه به وسیله تمامی مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی به طور موقت متوقف شده است.

توقف صدور ویزا الکترونیکی برای اتباع چینی در روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که از تاریخ 30 ژانویه (10 بهمن ماه)، صدور ویزا الکترونیکی برای ورود به خاک فدراسیون روسیه به وسیله پاسگاه های مرزی واقع در مناطق شرق دور، منطقه کالینینگراد و همچنین به وسیله ایست های بازرسی هوایی، دریایی، ماشینی و عابر پیاده واقع در سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد برای شهروندان جمهوری خلق چین به طور موقت متوقف شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین به شهروندان این کشور توصیه نموده است که از هرگونه مسافرت غیر ضروری به کشور چین، خودداری نمایند.

در این بیانیه در رابطه با شیوع ویروس جدید کرونا در چین و به منظور جلوگیری از ورود آن به خاک فدراسیون روسیه ، یادآور شده: در رابطه با شیوع عفونت کروناویروس جدید در چین، در صورت عدم احتیاج ضروری ، به شهروندان روسی توصیه می گردد تا از سفر به این کشور خودداری نمایند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اظهار داشت که به تمامی شهروندان روسی که در حال حاضر در کشور چین بسر برده و مایل به ترک این کشور هستند، یاری های لازم برای مراجهت به کشور انجام می گردد.

لازم به یادآوری است، طبق آخرین اطلاعات، تلفات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا در چین به 213 نفر افزایش یافته و در مجموع 9356 نفر آلوده به این ویروس شناخته شده اند.

روز گذشته (پنج شنبه) تاتیانا گالیکووا معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت که کلیه ارتباطات راه آهنی بین چین و روسیه، به جز قطارهای مستقیم مسکو-پکن و پکن-مسکو، از ساعت 00:00 به وقت مسکو در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ماه) به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا متوقف می گردد .

به گفته وی، تصمیم گیری درباره رژیم پروازها بین روسیه و چین نیز حداکثر تا روز آدینه و با توجه به تعداد شهروندان روسی که قصد بازگشت به کشور را دارند ارزیابی و اتخاذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1093

به "توقف صدور ویزا الکترونیکی برای اتباع چینی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صدور ویزا الکترونیکی برای اتباع چینی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید