تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

به گزارش باتسک، هر آنچه که باید درباره ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی صنعت گردشگری بدانید

در این مطلب به آنالیز تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری و هر آنچه که باید درباره ویروس کرونا بدانید پرداخته شده است. همچنین این مطلب شامل لینک های بسیار مفیدی است که به وسیله آن ها می توانید اطلاعات دقیق تر و جامع تری در رابطه با ویروس کرونا به دست آورید. با خبرنگاران همراه باشید.

تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

سوالات متداول تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری

ویروس کرونا چه تاثیری بر روی اقتصاد صنعت گردشگری داشته است؟

طبق آنالیز های شورای دنیای سفر و گردشگری با شیوع ویروس کرونا، بیش از 75 میلیون شغل در صنعت توریسم و گردشگری در معرض خطر هستند.

تحقیقات نشان می دهند که از دست دادن فراوری ناخالص داخلی در بخش سفر و گردشگری 2.1 تریلیون دلار بر اقتصاد دنیا زیان وارد نموده است.

آیا سفر در شرایط کنونی ایمن است؟

وقتی پای سفرهای بین المللی به میان می آید، شرایط به سرعت تغییر می نماید. با این حال، بسیاری از دولت ها در سراسر دنیا مردم خود را از سفر به خصوص سفرهای بین المللی منع می نمایند.

به عنوان مثال وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا، با انتشار توصیه نامه بهداشتی دنیای شهرواندن این کشور را از تمامی سفرهای بین المللی منع می نماید.

کدام کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت سفر ایجاد نموده اند؟

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، به طور منظم لیست کشورها و مناطقی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای سفرها محدودیت ایجاد نموده اند را منتشر و به روزرسانی می نماید. بسیاری از این محدودیت ها شامل: عدم اجازه ورود به غیر شهروندان، خود قرنطینگی به مدت 14 روز، قرنطینه به محض ورود و صدور گواهینامه پزشکی برای مسافران است تا نشان دهد که آن ها عاری از هرگونه نشانه های بیماری و قادر به سفر کردن هستند.

کجا می توانیم اطلاعاتی در رابطه با ایرلاین ها و فرودگاه هایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند به دست بیاوریم؟

Airport-technology که اخبار ایرلاین ها و فرودگاه ها در سراسر دنیا را منتشر می نماید، اطلاعات به روزی از ایرلاین هایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند و تمهیداتی که فرودگاه ها برای جلوگیری از انتشار این ویروس تدارک می بینند را منتشر می نماید.

کدام پروازها پس از شیوع ویروس کرونا کنسل شده اند؟

شیوع ویروس کرونا در دنیا باعث شده است تا بسیاری از مردم از سفرهای بین المللی اجتناب نمایند، در نتیجه بسیاری از پروازها در سراسر دنیا کنسل شده اند.

در Independent می توانید لیست تمام ایرلاین هایی را که پروازهای خود را اثر شیوع کرونا کنسل و یا مسیرهای پروازی خود را کاهش داده اند را بیابید. به علاوه در Forbes می توانید لیستی کامل از تمامی ایرلاین های مهمی را که ویروس کرونا قوانین استردادی و تغییر بلیط آن ها را تغییر داده است راداشته باشید.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین صدور مجدد بلیط، استرداد و یا قوانین کنسلی، می توانید به یاتا مراجعه کنید.

با انتشار ویروس کرونا چه اتفاقی برای رزرو هتل خواهد افتاد؟

Forbes لیستی از هتل های زنجیره ای مهم در سراسر دنیا همراه با جزئیات آن ها و اینکه ویروس کرونا چه تاثیری بر روی آن ها داشته است و قوانین تغییر و کنسلی هتل ارائه می دهد.

علاوه بر این لیست می توانید توصیه های عمومی برای تغییر رزرو هتل را در TravelPerk دنبال کنید.

Airbnb نیز دیگر ی است که در آن می توانید به تمام اخبار درباره تاثیرات ویروس کرونا بر هتلداری از جمله: قوانین کنسلی، توصیه هایی به میزبانان هتل ها برای ایمن نگه داشتن اقامت گاه های خود و هدایت هایی برای اینکه چطور به کسانی که در این مورد سوالی دارند پاسخ داده گردد، ارائه می دهد.

چطور می توانیم هنگام سفر از خودمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

لیستی که سازمان بهداشت دنیای برای ایمن ماندن در برابر ویروس کرونا منتشر می نماید، و شامل بهترین توصیه ها در این زمینه از جمله شستن مرتب دست ها به صابون و آب گرم و ضدعفونی آن با محلول های ضدعفونی نماینده الکلی، اجتناب از تماس دست ها با چشم ها، بینی و دهان، رعایت فاصله اجتماعی با افراد دیگر و … را می توانید در این مشاهده کنید.

آیا هنگام پرواز باید از ماسک استفاده کنیم؟

سازمان بهداشت دنیای دستورالعمل های مشخصی در رابطه با استفاده از ماسک در پی شیوع ویروس کرونا ارائه می دهد و بیان می نماید که استفاده از ماسک در زمان هایی که:

  • از شخصی مبتلا به بیماری کرونا مراقبت می کنید.
  • اگر بیمار هستید و یا نشانه هایی از بیماری را دارید.

لازم است.

با این حال استفاده همگانی از ماسک- که در بسیاری از کشورهای آسیایی دیده می گردد، می تواند به عنوان نشانه ای رفتاری برای بهبود سلامت فردی ئ رعایت فاصله اجتماعی، عمل کند.

با انتشار ویروس کرونا چه اتفاقی برای برگزاری بازی ها و سرگرمی های ورزشی خواهد افتاد؟

از آنجاییکه ویروس کرونا در سطح دنیای گسترش پیدا نموده، به همین دلیل تاثیر شگرفی در ورزش و سرگرمی داشته است. برای مثال بازی های المپیک 2020 در توکیو و بازی های پارا المپیک اروپا 2020، هر دو تا سال 2021 به تعویق افتاده اند.

برای اطلاع از کنسلی وقایع ورزشی و فرهنگی می توانید به نیویورک تایمز مراجعه کنید.

با انتشار ویروس کرونا کدام موزه ها بسته شده اند؟

Art Newspaper اخباری به روز از مراکزی فرهنگی که با اپیدمی ویروس کرونا موقتا درهای خود را به روی بازدیدنمایندگان بسته اند، منتشر می نماید.

سوالات متداول عمومی در رابطه با ویروس کرونا

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کووید- 19 برای اولین بار در سال 2019 در ووهان چین دیده شد. برای نخستین بار این عفونت در غذاهای دریایی بازار ماهی فروشان ووهان چین دیده شد، اما بعدها از شخصی به شخص دیگر منتقل شد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده بیان می نماید که: ویروس های کرونا خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که بعضی از آن ها باعث ایجاد بیماری در انسان و بعضی از آن ها باعث ایجاد بیماری در حیواناتی مثل شتر، گربه ها و خفاش ها می شوند.

نشانه های ویروس کرونا چیست؟

از نشانه های ویروس کرونا می توان به مواردی مانند تب، گلودرد، سردرد و مسائل تنفسی اشاره نمود.

ویروس کووید- 19 می تواند باعث به وجود آمدن بیماری های تنفسی، به خصوص در کسانی که سیستم تنفسی ضعیف تری دارند مانند سالمندان و افراد بسیار جوان بگردد.

طبق آنالیز های سازمان بهداشت دنیای دوره نهفتگی ویروس کرونا، 14 روز است.

چگونه ویروس کرونا منتقل می گردد؟

این ویروس می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل گردد. برای مثال اگر فردی سالم در تماس با ترشحات ناشی از سرفه فرد بیمار قرار بگیرد، می تواند به این ویروس آلوده گردد.

همچنین ویروس کرونا به وسیله تماس شیئی که قبلا فردی بیمار آن را لمس نموده است می تواند به فرد سالم منتقل گردد.

چطور می توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد؟

در ادامه تعدادی از دستورالعمل هایی که سازمان بهداشت دنیای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه داده است آورده شده است:

دست هایتان را به طور مرتب با آب و صابون بشویید - دست هایتان را به طور مرتب با آب گرم و صابون بشویید و با محلول های ضدعفونی نماینده الکلی، ضدعفونی کنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید - فاصله خود را با افرادی که سرفه و عطسه می نمایند یا تب دارند حداقل به میزان 1 متر رعایت کنید.

از تماس دست ها با بینی، دهان و چشم ها خودداری کنید - اگر با دست هایتان سطحی آلوده را لمس کنید بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار خواهید گرفت.

بهداشت تنفسی را رعایت کنید - هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و سپس دست های خود را بشویید و دستمال خود را در سطل زباله بیندازید.

دیگر لینک های مفید برای ویروس کرونا

در Worldometer می توانید به آمار لحظه ای ویروس کرونا در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید.

برای آگاهی از مراقبت های عمومی برای پیشگیری از شیوع کرونا می توانید به سازمان بهداشت دنیای مراجعه کنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1554

به "تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید