بورس ایام نوروز را سبز به خاتمه رساند

به گزارش باتسک، خبرنگاران: چراغ بازار سرمایه در آخرین روز کاری خود در تعطیلات نوروز سبز ماند و معاملات این بازار درحالی به سرانجام رسید که شاخص کل 1861 واحد صعود کرد.

بورس ایام نوروز را سبز به خاتمه رساند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معامله گران بازار سرمایه امروز یک میلیون معامله به ارزش 54 هزار و 177 میلیارد ریال ثبت کردند که باعث شدند شاخص کل با 1861 واحد صعود به رقم 547 هزار و 510 واحد برسد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز صعودی بود و با 1153 واحد رشد رقم 195 هزار و 128 واحد را ثبت کرد.

در این بازار توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران و بورس اوراق بهادار نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت تهران، گروه صنعتی پاکشو و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را داشتند. همچنین بانک های ملت و تجارت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با یک واحد رشد در رقم 7020 واحد ایستاد. معامله گران این بازار 649 هزار معامله انجام دادند که 27 هزار و 289 میلیارد ریال ارزش داشت. گروه توسعه اقتصادی مهر آیندگان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین های اداری ایران، توکاریل و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین های اداری ایران و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1446

به "بورس ایام نوروز را سبز به خاتمه رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس ایام نوروز را سبز به خاتمه رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید