بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد

به گزارش باتسک، در نوزدهمین روز از اسفند ماه و در خجسته ایام با سعادت مبعث پیامبراکرم، با سخنرانی دکتر قاسمی، رئیس هیات مدیره میدکو، بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد.

بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد

در نوزدهمین روز از اسفند ماه و در خجسته ایام با سعادت مبعث پیامبراکرم، با سخنرانی دکتر قاسمی، رئیس هیات مدیره میدکو، بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد.

دکتر مجید قاسمی در شروع این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) گفت: اغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین متبرک است، در این ماه که به ولادت امیرالمومنین(علیه السلام) مزین است، تبریک می گویم.

رییس هیات مدیره میدکو، اضافه کرد: به شما خدا قوت می گویم که یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی کشور را در شهر زرند، اجرا کردید.

دکتر قاسمی در ادامه گفت: با افتخار و در کمال تواضع این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می کنیم و به همه مسئولان استان،شهرستان، دکتر پورمند، دکتر سهراب نژاد، مهندسان، کارگران و همه کوششگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ کوشش کردید، خدا قوت می گویم.

وی اضافه کرد: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می کنم زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش اقتصادی و اقتصادی توانستیم این پروژه بزرگ را به نتیجه برسانیم.

دکتر پورمند هم در این مراسم، ضمن تسلیت این روز و تبریک ایام مبعث گفت: از کوشش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند تشکر می کنم. از گروه اقتصادی پاسارگاد هم به دلیل حمایت هایشان قدردانی نموده و امیدواریم با توکل بر خداوند و استعانت از حضرت حق، بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتر در عرصه های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

دکتر سهراب نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم گفت: این روز، روز بزرگی ست زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب، در ایران، به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه در سال 92 و در شرایط تحریم شروع شد و طی 7 سال با ایستادگی ، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرکوشش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان وشهرستان به نتیجه رسید.

دکتر سهراب نژاد گفت: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با فراوری 1/7 میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواد داشت.

وی اضافه کرد: زنجیره فراوری فولاد از معدن خمرود و جلال آباد شروع می گردد، با فراوری4 میلیون تن کنسانتره، 2/5 میلیون تن گندله ، 1میلیون و 200هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه فراوری 1/7 میلیون تنی فولاد کامل می گردد.

دکتر سهراب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از 6500 جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل 10 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، 310 هزار مترمکعب بتن ریزی، 135 هزار تن تجهیزات، 800 هزار قطر اینچ پایپینگ و 2530 کیلومتر کابل کشی بود.

دکتر سهراب نژاد در انتها سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولان مربوطه گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت نموده اند و من قدردان این بزرگواران هستم.

در انتها این مراسم، امام آدینه، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از کوشش های میدکو و زیسکو در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.

گفتنی است، این مراسم با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرعامل و هیات مدیره بانک پاسارگاد و حضور جمعی از مدیران محلی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2125

به "بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید