تور روسیه ارزان: بلینکن: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی به زودی شروع می گردد

به گزارش باتسک، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه بعضی مفاد پیشنهاد مسکو درباره تضمین های امنیتی مورد قبول واشنگتن نیست، از آمادگی کشورش برای شرکت در مذاکراتی در این باره به وسیله کانال های مختلف در اوایل سال آینده میلادی اطلاع داد.

تور روسیه ارزان: بلینکن: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی به زودی شروع می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد که مذاکرات با روسیه درباره پیشنهادات مطرح شده از سوی مسکو در زمینه مسائل امنیتی ممکن است در اوایل سال 2022 شروع گردد.

بلینکن در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: ما با طرف روسی مصاحبه نموده ایم و آمادگی داریم تا کار دیپلماتیک را به وسیله کانال های مختلف، چه در چارچوب مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی بین روسیه و ایالات متحده، چه در سطح شورای مشترک روسیه-ناتو، یا به وسیله سازمان امنیت و همکاری اروپا شروع کنیم. من فکر می کنم که حدوداً در اوایل سال آینده (میلادی) ما بتوانیم تماس ها در این خصوص را برقرار کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تأکید کرد که از هم اکنون تعیین است، بعضی پیشنهادات روسیه در زمینه مسائل امنیتی نمی تواند مورد قبول مقامات واشنگتن قرار بگیرد، ولی در باره آنها مصاحبه خواهد شد.

بلینکن یادآور شد: ایالات متحده در برخورد با روسیه سیاستی مبتنی بر هم کار دیپلماتیک و هم بازدارنده به اجرا گذاشته است و آمادگی دارد تا به هر اقدامی از طرف مسکو که به عقیده واشنگتن تهاجمی تلقی گردد، قاطعانه و با شدت عمل پاسخ دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (سه شنبه) خاطرنشان کرد که طرف روسی در مسئله تضمین های امنیتی، خواهان شرایط خاصی برای خود نشده، بلکه خواهان تأمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم برای تمامی کشورها در منطقه اورآسیا شده است.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسائل سیاست خارجی در جریان گفت وگویی تلفنی با جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی، پیشنهادات مسکو در مورد تضمین های امنیتی که پیش از این به طرف آمریکایی ارائه شده را مورد آنالیز قرار داده و طرفین توافق کردند که به تماس ها در این زمینه ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2545

به "تور روسیه ارزان: بلینکن: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: بلینکن: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید