بارش های نقطه ای ادامه دارد، آبگرفتگی برخی از معابر در گلستان

به گزارش باتسک، نوربخش داداشی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه بارشی که از چند ساعت قبل (یکشنبه 28 مرداد) فعالیت خود را در گلستان شروع نموده سبب آبگرفتگی برخی از معابر گردیده است.

بارش های نقطه ای ادامه دارد، آبگرفتگی برخی از معابر در گلستان

داداشی ادامه داد: بارش ها به صورت نقطه ای بوده و بیشترین بارش در شرق و شمال شرق استان رخ داده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیشترین بارش در مناطق خیرخواجه داشلی برون از توابع گنبدکاووس، جنگل گلستان و سه راهی کلاله اعلام گردیده و فعالیت این سامانه تا فردا به صورت نقطه ای ادامه خواهد داشت.

داداشی میزان بارش خیرخواجه را 8.6 میلی متر بیان کرد و گفت: اداره کل هواشناسی استان هشدارهای لازم را در اخطاریه شماره 13 در خصوص آبگرفتگی مناطق داده است.

وزش باد در دریا به 75 کیلومتر بر ساعت می رسد

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان این که این بارش های نقطه ای می تواند بیشتر از این مقدار هم باشد، ادامه داد: براساس شرایط منطقه این سامانه سبب آبگرفتگی معابر خواهد شد زیرا مدت زمان ریزش این بارندگی سریع و شدید است.

داداشی اظهار کرد: در برخی از مناطق که مستعد هستند بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیرها هم دور انتظار نیست.

وی اضافه کرد: این سامانه وزش باد را هم به همراه دارد و تاکنون بیشترین سرعت باد ثبت گردیده بین 60 تا 65 کیلومتر بر ساعت در خوش ییلاق آزادشهر است و در دریا این میزان به 75 کیلومتر بر ساعت می رسد.

داداشی با بیان این که دریای خزر مواج و طوفانی است و مواج بودن آن تا خاتمه هفته ادامه دارد از دریابان، صیادان و همه فعالان دریایی خواست تا به هشدارهای هواشناسی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 361

به "بارش های نقطه ای ادامه دارد، آبگرفتگی برخی از معابر در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های نقطه ای ادامه دارد، آبگرفتگی برخی از معابر در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید