نکاتی مفید و کاربردی برای گردش در جنگل های برگریز معتدل

به گزارش باتسک، جنگل های برگریز معتدل را می توان در سرتاسر شرق امریکای شمالی، اروپای غربی، کشورهای آسیایی مانند ژاپن، چین و کره پیدا کرد. این جنگل ها در استرالیا و جنوب امریکای جنوبی نیز یافت می شوند.

نکاتی مفید و کاربردی برای گردش در جنگل های برگریز معتدل

اگر تصمیم دارید در این جنگل ها گردش کنید یا به پیک نیک های چند روزه بروید و چادر بزنید، برنامه ریزی یکی از الزامات است که باید در وهله اول انجام گردد.

چه چیزی بپوشید؟

وقتی در حال تصمیم گیری در خصوص انتخاب لباس برای گردش در جنگل های برگریز معتدل هستید، متأسفانه باید به شما بگوییم که باید چندین نوع لباس بردارید. دما در جنگل های برگریز معتدل در طول روز متغیر است و شما باید طبق آن بارها لباستان را کم نموده یا چندین لباس روی هم بر تن کنید. علاوه بر این، ضروری است حتماً با خود روپوش بارانی بردارید تا خودتان را در برابر بارش باران محافظت کنید. کفش ورزشی یا کتانی هم فراموش نگردد. زمین این جنگل ها در بعضی مکان ها ناهموار است. بنابراین، باید کفشی بپوشید که از پاهای شما مراقبت کند و علاوه بر امنیت، بتوانید با آن خوب راه بروید.

آب و هوا چطور است؟

آب و هوا در جنگل های برگریز معتدل مدام تغییر می نماید. هر لحظه، آماده بارش باران در فصل بهار و تابستان و همین طور بارش برف در فصل پاییز و زمستان باشید. از آنجا که آب و هوا مدام متغیر است باید خودتان را از نظر تجهیزات برای هر نوع شرایط جوی آماده کنید. پس، اگر تصمیم به پیک نیک و چادر زدن دارید، پتوی ضخیم و کیسه خواب برای گرم نگه داشتن خود در طول شب همراه داشته باشید.

کِی بروید؟

حالا که تصمیم به معین زمان سفر به جنگل های برگریز معتدل گرفته اید، فصل بهار، از اواسط فروردین تا خرداد، در نیمکره شمالی زمین برترین زمان برای سفر است زیرا کمتر محتمل است مانند ماه های فصل زمستان هوا آن قدر سرد گردد که منجمد شوید. علاوه بر این، خبری هم از بارش برف نیست که برنامه سفر شما را به هم بزند و نتوانید به خوبی در جنگل به گردش بپردازید و حرکت کنید.

حیوانات بومی این جنگل ها کدام اند؟

وقتی در جنگل های برگریز معتدل قدم می زنید و گردش می کنید باید احتیاط کنید و مراقب حیوانات بومی ساکن این منطقه ها باشید. وقتی از مسیرهای کنار رودخانه عبور می کنید، از سمندرک های خاوری که شبیه سمندر قرمز هستند دوری کنید زیرا ترشحات پوست بدن آنها سمی است. مارهای سمی سرمِسی هم فراوان هستند و نیش آنها زهرآگین است. شما این مارها را با شکل سرشان که شبیه الماس است می توانید بشناسید. خرس های سیاه و مار زنگی هم در این جنگل ها یافت می گردد. یادتان باشد که اگر آنها را تهدید یا اذیت نکنید، به شما آزار نخواهند رساند و کاری با شما ندارند. با این حال، جعبه یاری های اولیه همراهتان باشد تا در مواقع اضطراری از آن بهره ببرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2720

به "نکاتی مفید و کاربردی برای گردش در جنگل های برگریز معتدل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مفید و کاربردی برای گردش در جنگل های برگریز معتدل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید