ایرانسل هزینه ای بابت رومینگ موبایل عقاب ها دریافت نمی کند

به گزارش باتسک، به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پس از تماس با تیم رومینگ اپراتور روسی مگافون و مسؤولان شبکه تحقیق و حفاظت از پرندگان شکاری روسیه- RRRCN و در راستای تحقق مسؤولیت های اجتماعی سازمانی در قبال محیط زیست، ایرانسل تعرفه رومینگ بین المللی خود برای این پروژه را رایگان محاسبه می نماید.

ایرانسل هزینه ای بابت رومینگ موبایل عقاب ها دریافت نمی کند

دانشمندان مرکز RRRCN، در این پروژه، 13 عقاب آسیایی را به ردیاب های مخابراتی با قابلیت ارسال پیامک مجهز کردند تا با آنالیز مسیرهای اصلی مهاجرت آن ها، خطرات تهدیدنماینده را شناسایی نمایند. بیشتر عقاب ها تابستان سال جاری را در مکان های غیرشهری قزاقستان که پوشش تلفن همراه نداشت، سپری کردند. محققان انتظار داشتند عقاب ها یکی از مسیرهای معمول را طی نمایند تا بدون احتیاج به استفاده از شبکه مخابراتی کشورهای مختلف، پیامک ها را دریافت نمایند. اما یکی از عقاب ها با ورود به خاک ایران، برآوردهای اقتصادی پروژه را با چالش روبرو کرد. طی چندین ماه پرواز در ایران، تعداد زیادی پیامک از ردیاب این عقاب که مین نام دارد ارسال شد که هزینه این پیامک ها بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه پروژه بود.

از هفته گذشته، محققان برای تأمین بودجه و جلوگیری از شکست پروژه، یک کمپین بین المللی با اسم به موبایل عقاب پول بفرست راه انداخته اند که در رسانه های معتبر دنیا بازتاب داشته و توجه علاقه مندان به طبیعت و پرندگان را به خود جلب نموده است.

پیرو هماهنگی ها و توافق های انجام شده با اپراتور مگافون روسیه (که در این پروژه از سیمکارت هایش استفاده شده) و RRRCN، علاوه بر مین عقاب معروف این پروژه تحقیقاتی، هزینه رومینگ بین الملل بقیه عقاب های این پروژه هم در شبکه ایرانسل رایگان شده است.

ایرانسل با توجه به نقش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در مطالعه و حفاظت از تنوع زیستی و جانوران در حال انقراض، به وسیله خدمات، محصولات و شبکه سراسری و در راستای تحقق مسؤولیت های اجتماعی سازمانی خود در قبال محیط زیست، از چنین پروژه هایی حمایت می نماید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2416

به "ایرانسل هزینه ای بابت رومینگ موبایل عقاب ها دریافت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانسل هزینه ای بابت رومینگ موبایل عقاب ها دریافت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید