ایتالیا: صلح تنها راهکار بحران لیبی است

به گزارش باتسک، رئیس مجلس ایتالیا روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت که صلح تنها راهکار بحران لیبی است.

ایتالیا: صلح تنها راهکار بحران لیبی است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روبرتو فیکو رئیس مجلس ایتالیا شامگاه دوشنبه گفت صلح تنها راهکار بحران لیبی بوده و از همه می خواهم برای رسیدن به آن همکاری نمایند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، اضافه کرد: به شدت بمباران محل اقامت سفرا در لیبی را محکوم می کنیم و آتش بس در لیبی ضرورت دارد.

رئیس مجلس ایتالیا در ادامه گفت از تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه لیبی حمایت می کنیم و راهکار سیاسی تنها راهکار بحران در این کشور به شمار می آید.

فیکو به کنفرانس برلین که درباره لیبی برگزار شده بود اشاره نمود و گفت حفظ راستا کنفرانس برلین برای حل بحران لیبی ضرری است.

وی تاکید نمود که از لیبی به عنوان کشور یکپارچه حمایت می کنیم و اروپا باید سیاست خارجی و موضع خود در قبال بحران لیبی را یکسان کند.

روز پنحشنبه هفته گذشته چندین راکت به اطراف محل زندگی سفیر ترکیه و ایتالیا در منطقه زاویه الدهمانی در مرکز طرابلس اصابت کرد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از یک سال پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1550

به "ایتالیا: صلح تنها راهکار بحران لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: صلح تنها راهکار بحران لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید