السراج خواهان استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد

به گزارش باتسک، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی خواهان اعمال فشار بر حامیان خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی در جریان کنفرانس برلین شد که امروز (یکشنبه) درباره آنالیز بحران این کشور برگزار می گردد.

السراج خواهان استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد

به گزارش خبرنگاران، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی خواهان اعمال فشار بر حامیان خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی در جریان کنفرانس برلین شد.

السراج در گفت وگوی رسانه ای که خبرگزاری بلومبرگ بخش هایی از آن را منتشر کرد، گفت: حفتر آماده صلح نیست.

این مقام لیبی تاکید نمود، درباره کنفرانس برلین خوشبینی محتاطانه ای دارد.

وی خواهان پاسخ جهانی به بستن تاسیسات نفتی در این کشور شد و بستن بنادر نفتی را به عنوان اهرم فشار از سوی حفتر دانست تا نگاه ها را از شکست نظامی او به سمت دیگری ببرد.

السراج از تصمیم خود برای درخواست نظامی از ترکیه دفاع کرد و گفت: قدرت های غربی دولت را بدون هیچ حمایتی رها کردند.

نخست وزیر دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می گردد، خواهان استقرار نیروهای حفاظت بین المللی در لیبی در صورت ازسرگیری اقدامات خصمانه خلیفه حفتر شد.

السراج در گفت وگو با دی ولت آلمان تاکید نمود: اگر حفتر به حملات خود انتها ندهد جامعه جهانی باید به وسیله نیروهای حفاظت بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان بی دفاع وارد عمل گردد.

او ادامه داد: ما از نیروهای حمایتی استقبال خواهیم کرد زیرا هم به عنوان دولت و هم به منظور حمایت از جان شهروندان لیبی که در معرض حملات 9 ماهه قرار دارند باید مورد حفاظت باشیم.

نخست وزیر دولت وفاق ملی اظهار داشت، ماموریت مسلحانه این چنینی باید تحت نظارت سازمان ملل باشد و باید طرفی که در آن مشارکت خواهد داشت، معین گردد چه اتحادیه اروپا یا اتحادیه آفریقا یا اتحادیه عرب باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1179

به "السراج خواهان استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السراج خواهان استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید