ایتالیا از دهم سپتامبر به کردهای عراق سلاح می دهد

به گزارش باتسک، خبرنگاران: وزارت دفاع ایتالیا، روز چهارشنبه، بیان کرد احتمالا ایتالیا می تواند تحویل سلاح به نیروهای کرد عراق را در هفته آینده به محض تکمیل هماهنگی های نهایی با مقامات عراقی شروع کند.

ایتالیا از دهم سپتامبر به کردهای عراق سلاح می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، خانم روبرتا بنوتی وزیر دفاع ایتالیا، روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس این کشور اظهار داشت احتمالا ایتالیا می تواند تحویل سلاح به نیروهای کرد عراقی را در هفته آینده بلافاصله پس از تکمیل هماهنگی های نهایی با مقامات عراقی شروع کند.

ایتالیا و چند کشور دیگر اروپایی از جمله آلمان و فرانسه با ارسال مقادیری سلاح سبک به نیروهای کرد عراقی به منظور استفاده از آنها در جنگ با گروه تروریستی داعش که شمال عراق را اشغال نموده اند، موافقت کردند. این سلاح ها شامل 200 قبضه تفنگ اتوماتیک، 2000 راکت و 950 هزار فشنگ است که از مازاد زرادخانه نظامی و از انبارهای سلاح های ساخت اتحاد شوروی که در زمان جنگ بالکان در دهه 1990 توقیف شده است، ارسال خواهد شد.

بنوتی به یک کمیسیون مجلسی گفت: آمادگی های لجستیکی اجرا شده است و تحویل این محموله تسلیحاتی که ارزش آنها یک میلیون و نهصد هزار یورو (2 میلیون و 500 هزار دلار) است، احتمالا از دهم سپتامبر و به محض دریافت مجوز نهایی شروع خواهد شد.

وزیر دفاع ایتالیا اضافه نمود احتمالا اشکال دیگر همکاری از جمله انتقال محموله سلاح هایی که دیگر کشورها تحویل نمودهای عراقی می دهند، آنالیز خواهد شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 814

به "ایتالیا از دهم سپتامبر به کردهای عراق سلاح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا از دهم سپتامبر به کردهای عراق سلاح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید