انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه های بزرگ در کرمان

به گزارش باتسک، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان از روبرو بودن با نامتوازنی مدیریت آب انتقاد کرد و گفت: حدود 130 هزار میلیارد تومان طرح با اشتغال 14 هزار نفر احصاء شد و بخش عمده مشکل این طرح ها آب است و متاسفانه مدیریت دقیقی بر آب نداریم و زمانی که صحبت از صرفه جویی در آب می گردد اذهان به سمت آب مصرفی در بخش شرب و صنعت می رود اما بدانید از حدود 6 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در استان حدود 200 میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و 70 میلیون مترمکعب دیگر آن در بخش صنعت مصرف می گردد.

انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه های بزرگ در کرمان

علی زینی وند صبح امروز 12 اسفندماه در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با مقایسه سهم اشتغال و عایدی در بخش های کشاورزی و صنعت اظهار کرد: نمی توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم و بعضی طرح ها گیر تامین حدود 7 لیتر آب درثانیه هستند.

وی توسعه صنعت را مبتنی بر توسعه متوازن با رعایت اصول محیط زیستی می داند اعلام کرد: صنعت باید با استفاده از تکنولوژی های کم آب بر و بعلاوه بازچرخانی آب، پساب و صرفه جویی آب مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

زینی وند در ادامه سخنانش گفت: طرح های که کف سرمایه گذاری آنها سه هزار میلیارد تومان است باید تضمین تامین منابع آب باورپذیر و قابل قبولی ارایه دهند و با شرایط فعلی وزارت نیرو در آینده تعهدی در قبال تامین آب برای این طرح ها ندارد.

وی درباره جذب اسناد خزانه نیز بیان کرد: اگر دستگاهی اسناد خود را جذب نکند اعتبار آن بازگشت داده می گردد و قاعدتا آن مدیر باید پاسخگو باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2647

به "انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه های بزرگ در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید استاندار کرمان از نامتوازنی مدیریت آب تا شرایط اجرای پروژه های بزرگ در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید