این ابرقایق از آب دریا نیرو می گیرد!، عکس

به گزارش باتسک، معماران MASK مستقر در ایتالیا از ONYX H2-BO، اولین قایق تفریحی دنیا که با فراوری هیدروژن روی کشتی از آب دریا نیرو می گیرد، رونمایی کرد.

این ابرقایق از آب دریا نیرو می گیرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این قایق تفریحی با ارتفاع 85 متری، به نظر می رسد تاج دریاهای آزاد باشد که به طرز استادانه ای بین تجمل و مسئولیت پذیری محیط زیست تعادل برقرار می نماید. در حالی که فضای داخلی خیره نماینده آن به تنهایی می تواند صفحات را اشغال کند، فناوری نوآورانه واقعاً توجه را جلب می نماید.

پایداری قایق بادبانی از ادغام توربین های الکترولیز و هیدروالکتریک ناشی می گردد که به طور قابل توجهی اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد. به زبان ساده، ONYX H2-BO هیچ گاز مضری آزاد نمی نماید و در واقع با کاهش ردپای اکولوژیکی خود، به بهبود محیط زیست دریایی یاری می نماید.

آب دریا قبل از اینکه تحت الکترولیز قرار گیرد، تصفیه می گردد، که مولکول های آب را به گازهای هیدروژن و اکسیژن تقسیم می نماید. سپس هیدروژن به طور ایمن ذخیره می گردد و آماده استفاده به عنوان منبع سوخت برای موتورها، ژنراتورها یا سلول های سوختی است.

توربین ها انرژی جنبشی آب محیط را مهار می نمایند و از نظر بازده انرژی از ژنراتورهای سنتی بهتر عمل می نمایند. این امر احتیاج به ذخایر گسترده سوخت را از بین می برد و انرژی به راحتی قابل دسترسی را ارائه می دهد، به ویژه در هنگام قایقرانی با سرعت کم یا لنگر انداختن. این نوآوری به بسیاری از مسائل زیست محیطی مرتبط با اتکای قایق های بزرگ به سوخت های فسیلی می پردازد و موجب صرفه جویی قابل توجه در بلندمدت در هزینه ها می گردد.

منبع: luxurylaunches

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1402 بروزرسانی: 23 مهر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2907

به "این ابرقایق از آب دریا نیرو می گیرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ابرقایق از آب دریا نیرو می گیرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید