افشای مشخصات تازه از اولین گوشی تاشو گوگل

به گزارش باتسک، پیش از این گزارش های موثقی به بیرون درز کرد که نشان می داد درحال توسعه اولین گوشی هوشمند تاشوی خود است، اما مشخصات آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار داشت. اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده که مدعی است این گوشی تاشو به دوربین هایی ضعیف تر از گوشی های سری گوگل پیکسل مجهز خواهد شد.

افشای مشخصات تازه از اولین گوشی تاشو گوگل

به گزارش خبرنگاران، بعضی از جزئیات جمع آوری شده از منابع آنلاین به وسیله وبسایت 9to5Google نشان می دهد که اولین گوشی هوشمند تاشو گوگل برای عرضه در سال 2022 برنامه ریزی شده است و به نظر می رسد که این دستگاه دارای دوربین هایی کمتر از سری پیکسل 6 خواهد بود. گوگل پیکسل 6 پرو بر اساس کیفیت دوربینش در بین 10 گوشی هوشمند برتر قرار گرفته است. از نظر کیفیت عکس و فیلم این گوشی نسبت به سایر برند های معروف عملکرد بهتری داشت و در مقیاس رتبه بندی درست زیر آیفون 13 قرار گرفته است. علاوه بر این، Pixel 6 Pro دارای مکانیزم زوم عالی و خروجی کلی چشمگیر است، با این حال، پیکسل 6 بعضی از ویژگی های طراحی را نیز دارد که بر تنظیمات دوربین آن تأثیر گذاشته است.

گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، هر دو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هستند و سنسور GN1 فراوری شده به وسیله سامسونگ به علت مقدار بزرگ سنسور، نور بیشتری را می دهد. اما برای ایجاد تعادل در سیستم دوربین با مقدار فیزیکی بزرگ، از جمله ویزوری که از تلفن بیرون می آید، باید جبران های زیادی انجام گردد. به نظر می رسد نوار دوربین آینده نگر که در پشت این گوشی ها خودنمایی می نماید، با هدف برطرف چنین نقص هایی طراحی شده، اما به نظر می رسد این مکانیزم نو گوگل برای گوشی های تاشو آینده این شرکت مورد استفاده قرار نگرفته است.

ما می دانیم که نام رمز گوشی هوشمند تاشو آینده، Pixel Pipit است و ظاهراً دنباله آن از آخرین نسخه اپلیکیشن Google Camera گرفته شده است. این گوشی همان سنسور های دوربین گوگل پیکسل 5 را خواهد داشت، بنابراین حسگر قدرتمندتر GN1 سامسونگ با سنسور 12.2 مگاپیکسلی IMX363 به عنوان سنسور اصلی جایگزین شده است. بعلاوه این امکان وجود دارد گوشی تاشو آینده گوگل، قادر است از دوربین اصلی در زمانی که دستگاه تا شده است نیز استفاده کند. به نظر می رسد این جزئیات در اطلاعات استخراج شده از فایل های برنامه دوربین این گوشی، استخراج شده است.

پیش از این اعتقاد بر این بود که گوشی تاشو آینده گوگل، همانند نمونه های مشابه خود در برند هایی همانند سامسونگ، به دروبین های قابل توجهی مجهز گردد، اما با این گزارش احتمالاً بسیاری از کاربران نسبت به این گوشی ناامید شوند. به گزارش خبرنگاران، البته به نظر نمی رسد که گوگل به همین سادگی اولین گوشی تاشو خود را در معرض چنین شرایطی قرار دهد. باید توجه داشت که اگر این گزارش درست باشد، قطعاً در هزینه ساخت این گوشی شاهد صرفه جویی خواهیم بود و این نیز به معنای عرضه یک گوشی مقرون به صرفه قیمت خواهد بود. یک قیمت رقابتی در بازار نوظهور گوشی های تاشو، بی شک می تواند یک تهدید جدی برای پرچمدارانی همانند تاشو های سامسونگ باشد.

منبع: gizmochina

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2478

به "افشای مشخصات تازه از اولین گوشی تاشو گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای مشخصات تازه از اولین گوشی تاشو گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید