افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان از محوطه تاریخی حسنلو نقده

به گزارش باتسک، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان از محوطه تاریخی حسنلو نقده مشاهده شد.

افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان از محوطه تاریخی حسنلو نقده

حسن شیری گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از سه هزار و 200 نفر از این مجموعه بازدید نموده اند. از این تعداد 24 نفر نیز جهانگردان خارجی از کشورهای مختلف هستند.

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو نقده اضافه نمود: خوشبختانه با اقدامات انجام یافته در طول سال از جمله برگزاری برنامه های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر کردن راهنمایان جهانگردی، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور جهانگردان در محوطه تاریخی حسنلو هستیم و امیدواریم که با این اقدامات اجرا شده، روند صعودی افزایش جهانگرد ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: این مجموعه یکی از مهمترین سایت های باستانی کشور است که قدیمی ترین لایه آن حدود هشت هزار سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه ای است، کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان بوده که باعث معروفیت جهانی این محوطه شده است.

شیری گفت: منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری نقده قرار گرفته است که در سال 1344 به شماره 485 در لیست آثار ملی ثبت شده است و در حال حاضر برای انجام فعالیت های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم جهانگردی آذربایجان غربی به شمار می رود و همه روزه شاهد بازدید جهانگردان داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم و اقدامات مقدماتی برای ثبت این اثر در لیست میراث جهانی اجرا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2925

به "افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان از محوطه تاریخی حسنلو نقده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان از محوطه تاریخی حسنلو نقده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید