افراد دیابتی قارچ سفید مصرف نمایند

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، افراد مبتلا به دیابت بهتر است از برخی مواد خوراکی استفاده نمایند که به تدریج انرژی را آزاد نموده و موجب کاهش التهاب می‌گردد. حال محققان به این نتیجه رسیدند خوردن قارچ های دارای کلاهک سفید برای افراد دیابتی سودمند است.

افراد دیابتی قارچ سفید مصرف نمایند

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا عنوان می نمایند قارچ های دارای کلاهک سفید با بهبود اجتماع میکروبی روده می توانند به تنظیم گلوکز در کبد کمک نمایند. این یافته می تواند به شیوه ای جدید برای درمان دیابت تبدیل گردد.

مارگریتا کانتورنا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: در این مطالعه موش ها با قارچ های دارای کلاهک سفید تغذیه شدند. ما مشاهده کردیم ترکیب میکروب های روده برای فراوری بیشتر اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه بخصوص پروپیونات از سوکسینات تغییر کردند.

به گفته وی، تحقیق قبلی نشان داده است که سوکسینات و پروپیونات می توانند تجلی ژن های موردنیاز برای کنترل فراوری گلوکز را تغییر دهند.

به گفته کانتورنا، کنترل بهتر گلوکز برای دیابت و همچنین سایر بیماری های متابولیکی ضروری است.

محققان در این مطالعه مشاهده کردند مصرف قارچ موجب شروع واکنش زنجیره در بین باکتری های روده گردیده و جمعیت Prevotella، باکتری فراورینماینده سوکسینات و پروپیونات، را گسترش داد. این اسیدها می تواند تجلی ژن های کلیدی در مسیر بین مغز و روده را که به کنترل فراوری گلوکز کمک می نماید تغییر دهند.

محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که قارچ ها در این مورد به عنوان پری بیوتیک عمل نموده و باکتری های سودمند در روده را تغذیه می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 115

به "افراد دیابتی قارچ سفید مصرف نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "افراد دیابتی قارچ سفید مصرف نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد دیابتی قارچ سفید مصرف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید