افت قیمت نفت در پی اختلافات در اوپک

به گزارش باتسک، تا ساعاتی دیگر صد و هشتادمین نشست اوپک در حالی برگزار خواهد شد که اختلاف در بین برخی اعضا باعث شده تا قیمت نفت کاهش بیش از 1.5 درصد را در بازار های جهانی تجربه کند.

افت قیمت نفت در پی اختلافات در اوپک

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر موفقیت در ساخت واکسن کرونا، رشدی 7 درصدی را به ثبت رساند. رشدی که البته زیر سایه اختلاف در اوپک آن هم در آستانه برگزاری صد و هشتادمین نشست آن، رخ داد.

اختلاف در اوپک باعث شده تا نگرانی ها نسبت به تمدید توافق کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه ای نفت ناکام بماند و از ابتدای سال آینده میلادی، عرضه نفت به بازار های جهانی بیشتر شود.

ابن در حالی است که همچنان زمان قطعی توزیع جهانی واکسن کرونا و بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از شیوع کووید 19 اعلام نشده و افزایش عرضه در شرایطی رخ خواهد داد که همچنان فاکتور های موثر بر رشد تقاضا در جهان دیده نمی شود.

به همین دلیل قیمت نفت برنت که هفته گذشته تا بالای 48 دلار در هر بشکه بالا رفته بود، امروز با کاهش 1.8 درصدی به 47 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز افتی 1.7 درصدی را به ثبت رساند و 44 دلار و 76 سنت در هر بشکه قیمت خورد.

قیمت نفت در هفته های اخیر با افزایش همراه بود و حتی برخی از کارشناسان معتقد بودند قیمت نفت تا پیش از زمستان سد 50 دلار را می شکند. با این حال اختلاف در بین برخی اعضای اوپک باعث شده تا امید به نفت 50 دلاری به ماه های آینده موکول شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1959

به "افت قیمت نفت در پی اختلافات در اوپک" امتیاز دهید

1 کاربر به "افت قیمت نفت در پی اختلافات در اوپک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت نفت در پی اختلافات در اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید