اسپانیا فیلم آلمادوار را برای اسکار 2020 انتخاب کرد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، ساعتی پیش اسپانیا فیلم درد و افتخار را به عنوان نماینده خود برای بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار نود و دوم معرفی کرد.

اسپانیا فیلم آلمادوار را برای اسکار 2020 انتخاب کرد

این فیلم خودزندگینامه ای داستان زندگی کارگردان نامدار آن پدرو آلمادوار را روایت می نماید و آنتونیو باندراس در نقش این کارگردان در آن بازی نموده است. وی برای این نقش آفرینی سال جاری پیروز به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد.

با انتشار بیانیه اعلام نام این فیلم از سوی آموزشگاه فیلم اسپانیا، آلمادوار که اکنون در تورنتو است و در جشنواره فیلم تورنتو حضور دارد از این آموزشگاه تشکر کرد.

آموزشگاه فیلم اسپانیا این فیلم را از میان فهرستی فهرستی شامل 3 فیلم انتخاب کرد که در آن پدرو آلمادوار و آلخاندرو آمنابار با فیلم دوره ای در جنگ به عنوان 2 برنده پیشین اسکار و نیز فیلم انیمیشن بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها جای داشتند.

آموزشگاه اسپانیا از سال 2001 هر سال فهرستی مشتمل بر 3 فیلم معرفی و از بین آنها نام فیلم منتخب خود را 5 سپتامبر اعلام می نماید.

آلمادوار با فیلم همه چیز درباره مادرم جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلم خارجی و کارگردانی را در سال 1999 به دست آورده بود.

اسپانیا 3 سال پیش خولیتا ساخته پدرو آلمادوار را به عنوان نماینده اسپانیا در بخش فیلم خارجی زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار معرفی نموده بود.

آلمادوار تا به امروز 21 فیلم را کارگردانی نموده و به تازگی شیر طلای جشنواره فیلم ونیز را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت نموده است.

اسپانیا تا به امروز 19 بار نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش فیلم خارجی زبان شده و 4 بار پیروز به بردن این جایزه شده است.

نود و دومین دوره جوایز اسکار 9 فوریه برندگان خود را خواهد شناخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1411

به "اسپانیا فیلم آلمادوار را برای اسکار 2020 انتخاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا فیلم آلمادوار را برای اسکار 2020 انتخاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید