اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کند

به گزارش باتسک، وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آنها را اجرا کند لذا تبادل نظر در این باره ضروری است.

اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کند

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و رایزنی های اروپایی با مقامات فنلاند، وارد هلسینکی شد.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به فنلاند و در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر به کشورهای نوردیک، گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آنها را اجرا کند لذا تبادل نظر در این باره ضروری است.

وی با اشاره به تبادل نظر در مورد مسائل منطقه ای با مقامات کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ اضافه کرد: این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه ای ما فعال هستند؛ سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تبادل نظر با این سه کشور در زمینه های منطقه ای ضرورت دارد؛ توضیح داد: فنلاند از گذشته طرحی برای تبادل نظر در مورد خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است؛ چند سال پیش به هلسینکی آمدم و طرح مجمع تبادل نظرهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردیم، فنلاندی ها همواره به این موضوعات علاقه داشتند.

وی اضافه کرد: امروز شرایط منطقه ای ما شرایط ویژه ای است و ضروری است در این زمینه مشورت های گسترده ای انجام گردد.

ظریف با اشاره به سفر روز یکشنبه خود به کویت و تبادل نظر با مقامات این کشور، گفت: در این مرحله سفر به فنلاند، نروژ و سوئد انجام می گیرد، در مرحله دوم در سفر به چندین کشور در آسیا تبادل نظر ها را ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با توجه به شرایط ویژه کنونی ضرورت انجام این هماهنگی وجود دارد.

محمد جواد ظریف امروز با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر توسعه همکاری و تجارت خارجی فنلاند دیدار و تبادل نظر خواهد نمود.

روابط دوجانبه و همکاری های اروپایی، رایزنی درباره ساز و کار اینستکس و برجام، مسائل بین المللی و منطقه ای از مهمترین محورهای تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات فنلاندی است . فنلاند اخیرا ریاست بر شورای اتحادیه اروپا را در دست گرفته است.

ظریف پس از هلسینکی راهی سوئد و نروژ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 614

به "اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید