آمریکا به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا امید بسته است

به گزارش باتسک، نماینده آمریکا در ونزوئلا در بحبوحه مذاکرات متوقف شده برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور ابراز امیدواری کرد تا اتحادیه اروپا در ماه های آینده تحریم هایی را علیه کاراکاس وضع کند.

آمریکا به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا امید بسته است

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین حال الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا به خبرنگاران گفت ایالات متحده در حال آنالیز تحریم های بیشتر با هدف وارد آوردن فشار برای استعفای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است.

او گفت، تجارت نفتی روس نفت، شرکت نفتی روسیه با ونزوئلا نقض تحریم های آمریکا نیست. آبرامز گفت، اتحادیه اروپا منتظر نتیجه مذاکرات دولت و اپوزیسیون ونزوئلا هستند، با توجه به اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل مادورو برای کناره گیری دیده نمی گردد.

نماینده ویژه آمریکا تاکید نمود: چنانچه مذاکرات ناکام بماند آن ها تحریم هایی وضع می نمایند. از نظر ما، این رویکرد احتمالا اشتباه است چون اگرآن ها الان تحریم هایی را در نظر می گرفتند، فرصت بهتری برای موفقیت مذاکرات به دست می آمد.

آبرامز نسبت به پیشرفت مذاکرات تردید دارد. او گفت: در مذاکرات شکاف افتاده است. آن ها چندین هفته است که دیدار نکرده اند و تاریخی برای از سرگیری مذاکرات معین نشده است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اوایل اوت پس از آنکه آمریکا تحریم هایی را با هدف راندن او از قدرت اعمال کرد، مذاکرات را مختومه دانست. طرفین مذاکراتی با میانجیگری نروژ در باربادوس داشتند. واشنگتن و اکثر کشورهای غربی از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت می نمایند. گوآیدو ژانویه با اتکا به قانون اساسی ریاست جمهوری موقت اعلام نمود و انتخاب دوباره مادورو در سال 2018 را غیر قانونی دانست.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت، گوآیدو کوشش دارد تا متوجه گردد آیا مادورو درباره سازش سیاسی به وسیله مذاکره جدی است یا خیر. او اضافه کرد: اپوزیسیون از همان اول گفته بود که بدون نتیجه اجازه نخواهد داد تا مذاکرات از چارچوب زمانی مشخصی طولانی تر گردد.

الیوت آبرامز همچنین تاکید نمود، با تشدید تحریم های آمریکا علیه مادورو، دولت او بیشتر به شرکت نفت روسیه برای حمایت اقتصادی متکی می گردد.

براساس اطلاعات، روس نفت در ماه ژوئیه و نیمه اول اوت بزرگترین خریدار نفت خام ونزوئلا شد. روسیه و چین تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را یکجانبه و غیر قانونی می دانند. آبرامز گفت: گمان می کنیم روسیه نفت ونزوئلا را با تخفیف ویژه ای خریداری می نماید و محصولات تصفیه شده را با قیمت بسیار چشمگیری می فروشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 620

به "آمریکا به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا امید بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تحریم های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا امید بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید