آب های سطحی قبل از مصرف تصفیه می شوند

به گزارش باتسک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: شرایط کیفی و کمی آب های جاری در استان به وسیله کارشناسان در تصفیه خانه آب شرکت آبفا ارزیابی می گردد.

آب های سطحی قبل از مصرف تصفیه می شوند

افشاری گفت: شهرستان خدابنده و استان های کردستان و همدان اجازه برداشت از سد تالوار را دارند.

او با بیان اینکه اندازه تخصیص آب به شهرستان خدابنده معین است، اضافه کرد: خدابنده شامل چهار شهر و حدود 140 روستا است که مجوز های انتقال آب از سد تالوار به این شهرستان در سالیان گذشته أخذ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان حجم تخصیص آب از این سد به شهرستان خدابنده را 10 میلیون مترمکعب مطرح نمود و اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی و تنگنای آبی در منطقه همدان، این استان در اولویت برداشت آب از سد تالوار واقع شده است.

او عامل تسریع پروژه آب رسانی از سد تالوار به استان همدان را کاهش منابع آبی و موقعیت اضطراری این استان برشمرد و ادامه داد: طرح انتقال آب از این سد به شهرستان خدابنده هنوز اجرایی نشده است.

افشاری با اشاره به مجوز های أخذ شده و شروع بهره برداری تخصیص آب برای این شهرستان، گفت: در آب رسانی از منابع آب سطحی وجود تصفیه خانه لازم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تأکید بر اینکه آب های سطحی قبل از مصرف تصفیه می شوند، اضافه کرد: شرایط کیفی و کمی آب های جاری در استان به وسیله کارشناسان در تصفیه خانه آب شرکت آبفا ارزیابی می گردد.

او با اشاره به پارامتر های حد مجاز و نرمال وجود مواد در آب، گفت: آب سد تالوار سالیان سال در حال نمونه برداری بوده و قطعاً برای مصرف مردم طبق عرف و دستورالعمل ها، پارامتر های خارج از نُرم و غیرمجاز برای استفاده مصرفی حذف می گردد، از این رو آب سد تالوار به لحاظ کیفی و کمی برای آب شرب مسئله ای نخواهد داشت.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2732

به "آب های سطحی قبل از مصرف تصفیه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب های سطحی قبل از مصرف تصفیه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید