68 درصد خوی تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است

به گزارش باتسک، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : با احداث 161 کیلومتر فاضلاب خوی به پوشش 100 درصدی می رسد .

68 درصد خوی تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است

یدالله سلطانی امروز 24 روز چهارشنبه شهریور ماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه در حال حاضر 68 درصد شهرخوی تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است، افزود : با تحت پوشش قرار دادن 161 کیلومتر دیگرشهر خوی تحت پوشش 100 درصدی فاضلاب قرار می گیرد.

سلطانی بابیان اینکه از سال گذشته با کمک و حمایت نماینده خوی ماده 23 را برای اخذ اعتبارات ملی کشوری فعال سازی کردیم، شرح داد : تا کنون برای تامین بودجه و اعتبارات شبکه فاضلاب خوی از بودجه های جاری و داخلی استفاده شده است.

وی ادامه داد : در سال گذشته نزدیک به 12 کیلومتر و در نیمه اول سال جاری هم 6 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهرستان تحت پوشش قرار گرفته است.

سلطانی با اشاره به بحران کم آبی در شهرستان خوی اظهار کرد : برای حل این مشکل برنامه های میان مدت و بلند مدت در دست اقدام داریم.

وی افزود : طرح مطالعه احداث چاه های فلمن را بر روی رودخانه های آغ چای و الند برای تامین آب شرب خوی در میان مدت در دست اقدام داریم و برای بلند مدت هم تامین حق آبه خوی از سد آغ چای و یا احداث الند در نظر گرفته ایم .

سلطانی گفت : تامین آب شرب و کشاورزی خوی از طریق آب های سطحی و جاری در اولویت مسئولین قرار گرفته و در صورت آماده شدن هر کدام از این طرح ها آب شرب سالم را برای مردم خوی تامین خواهیم کرد. با برنامه میان مدت و مقطعی آب شرب خوی ظرف مدت 5 سال قابل تامین است.

به گزارش خبرنگاران : شهرستان خوی بیش از 10 ساله که بعنوان دشت ممنوعه آب در سطح کشور قرار گرفته است و کمبود در سطح شهرستان برای روستاییان و سایر افراد جامعه مسائل عدیده ای بوجود آورده است بطوریکه عمق چاه های عمیق شهرستان خوی در حوزه آب شرب و کشاورزی به بیش از 180 متر رسیده است که نشان دهنده عمق فاجعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2392

به "68 درصد خوی تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "68 درصد خوی تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید