13 مکان دیدنی کانادا برای عاشقان طبیعت

به گزارش باتسک، کوه ها، جنگل ها، بیابان ها، یخچال ها و سواحل، پدیده های طبیعی آرامش بخشی هستند و کانادا کشوری پهناور است که با وجود چنین جاذبه های گردشگری، هر سال بسیاری از مردم را جذب می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا بهترین مناظر کانادا را با هم ببینیم.

13 مکان دیدنی کانادا برای عاشقان طبیعت

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

ممکن است قرن ها طول بکشد تا انسان بتواند همه شگفتی های طبیعت روی کره خاکی را کشف کند، ولی اگر به دنبال لیستی از زیبایی های طبیعت کشور کانادا هستید با ما همراه شوید

13. پارک آلگون کوئین (Algonquin Park)

آلگون کوئین از زیباترین پارک های کشور کانادا است. این پارک عظیم استانی، بزرگ تر از کل جزیره پرنس ادوارد است و منزلگاهی برای خوش منظره ترین راستاهای قایق رانی، پیاده روی و دوچرخه سواری کوهستان است. این پارک همچنین اردوگاه و محل ماهی گیری مشهوری برای ماجراجویان است. پارک آلگون کوئین، منطقه ای ناهموار روی صخره کانادین شیلد (Canadian Shield) در غرب اوتاوا است. این منطقه به خاطر دریاچه ها، صخره ها و مناظر جنگلی فراوان خود، شهرت دارد. آلگون کوئین همچنین زیستگاه بعضی از گونه های حیوانات همچون گوزن شمالی (موس یا کاریبو)، گوزن، سگ آبی و خرس سیاه است. در پارک چادر بزنید و در راستاهای طبیعی پیاده روی کنید یا در کنار دریاچه دراز بکشید و از دیدن حیات وحش لذت ببرید.

12. دریاچه لیتل مانیتو (Little Manitou)

کانادا دریاچه ای مشابه دریای مرده (یا دریای نمک واقع در غرب اردن. از آنجا که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در این دریا زندگی نمی نماید، به این نام مشهور است) دارد که در قلب ساسکاچوان نهفته است. دریاچه لیتل مانیتو (Little Manitou) که توسط سرخ پوست ها، روح بزرگ نام گذاری شده، به خاطر آب های سرشار از مواد معدنی خود معروف است و افرادی که قصد شنا کردن داشته باشند به راحتی در سطح آب شناور می شوند. این دریاچه نمکی تقریبا به اندازه نصف دریای مرده مواد معدنی دارد. در آب های این منطقه پارو بزنید یا از شناور بودن در آب های آرامش بخش آن جا لذت ببرید. روستاهای کوچک توریستی واتروس (Watrous) و مانیتو بیچ (Manitou Beach)، استراحتگاه و اردوگاه مناسبی برای بازدیدنمایندگان دارد.

11. کاتدرال گِرو (Cathedral Grove)

ساکنین بریتیش کلمبیا نسبت به درخت بزرگ ذهنیتی کاملا متفاوت دارند. درخت های ماموت عظیم الجثه، سکویا و صنوبر داگلاس در بریتیش کلمبیا با همه پدید ه های طبیعی کانادا متفاوت هستند و تا حدود 100 متر ارتفاع دارند و با دیدن آن ها، بلندترین درخت هایی که تاکنون دیده اید کوتاه به نظر می رسند. یکی از قدیمی ترین جنگل های منطقه در کاتدرال گرو (Cathedral Grove) واقع است که درختان صنوبر داگلاس در آن جا بیش از 800 سال عمر دارند. از این جنگل عظیم الجثه باستانی بازدید کنید، بر یکی از کهن ترین درخت های آن تکیه دهید و به عظمت آن جا خیره شوید. به وسیله بزرگراه کنار نانایمو (Nanaimo) در بریتیش کلمبیا می توانید به راحتی به جنگل کاتدرال گرو دسترسی داشته باشید.

10. شفق شمالی (شفق قطبی)

شما نیز احتمالا عکس هایی تماشایی از شفق شمالی دیده اید، ولی آیا تا به حال از نزدیک چنین پدیده فوق العاده ای را نظاره نموده اید؟ چندین مکان در کشور کانادا وجود دارد که شما می توانید این نمایش نور را که به وسیله تابش آفتاب در تعامل با میدان مغناطیسی زمین شکل می گیرد در آنجا مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم به سمت شمال روانه شوید، برای اینکه دید بهتری از افق برای عکاسی داشته باشید، از منبع نور دور شوید. آسمان را در شبی صاف نظاره کنید. پارک های استانی در آلبرتا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا (B.C.) مقاصد اصلی برای این کار هستند. یلونایف (Yellowknife) در خطه شمال غربی به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مشاهده این نورها است.

9. سواحل رِد سَند (Red Sand)

در سواحل خوش منظره جزیره پرنس ادوارد قدم بزنید تا پاهایتان در شن های قرمز رنگ فرو رفته و از مشاهد ه برخورد موج های خروشان اقیانوس اطلس به سواحل مسی کوچک ترین استان کانادا لذت ببرید. سواحل رد سند (Red Sand)، رنگ قرمز خود را از صخره های ماسه سنگی کنار ساحل به ارث برده اند که طی میلیون ها سال توسط امواج فرسایش یافته اند. تمام وقت خود را صرف ماندن در ساحل نکنید. جزیره پرنس ادوارد پر از زیبایی های طبیعی است که شامل منظره های اقیانوسی نفس گیر و بعضی مناظر چوپانی می گردد. در زمین های اطراف آن (که الهام بخش رمان Anne of Green Gables است) قدم بزنید. خاک این منطقه غنی از آهن است که کود معروفی برای سیب زمینی های جزیره ادوارد پرنسس به شمار می رود.

8. دریاچه خال دار (Spotted lake)

کویر اوکاناگان (Okanagan) در بریتیش کلمبیا یکی از اماکن کم یاب کانادا است. برای بازدید از این منطقه ماسه ای و بایر، به راحتی می توانید با ماشین از جنوب دره اوکاناگان در بریتیش کلمبیا به سمت آن جا بروید که زمان زیادی هم طول نمی کشد. یکی از مناظری که باید در این کویر ببینید، دریاچه اسپاتد است که آبی مملو از مواد معدنی دارد و حالت روغنی دارد. این دریاچه حاوی نمک، منیزیم و دیگر مواد معدنی است که در سطح حوضچه های آن شناور است. دریاچه اسپاتد در سرزمین سرخ پوستان قرار گرفته است و تمام مدت پذیرای بازدیدنمایندگان است. اگر به وسیله بزرگراهی که به شهر اوسویوس (Osoyoos) ختم می گردد به آن جا بروید، نمای بهتری از آن این منطقه را می بینید.

7. صخره های بوفالو جامپ (Head-Smashed-In Buffalo Jump)

قبیله های سرخ پوستی قبلا در صخره های تیز بوفالو جامپ (Head-Smashed-In Buffalo Jump) در آلبرتا به شکار بوفالو می پرداختند. پرتگاه فورت مکلود (Fort Macleod) در آلتا نیز شما را یاد فیلم های وسترن می اندازند. این صخره اکنون یکی از اماکن میراث جهانی یونسکو محسوب می گردد و مرکزی در اطراف آن هست که گردشگران می توانند در خصوص شکار بوفالو آموزش ببینند.

6. پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)

پارک ملی کوهستانی گروس مورن (Gros Morne) که از اماکن میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می رود، واقع در نیوفاندلند (Newfoundland) و جایی چشم نواز و دیدنی برای گردشگران است. این منطقه زمانی بستر اقیانوس بوده، ولی اشتقاق قاره ای باعث شد که بر روی سطح دریا بیاید و پارکی منحصر به فرد خلق کند. در میان تپه ها پیاده روی کنید، آبدره ها را سیاحت کنید، در آب ها قایق سواری کنید یا از شکل های نادر صخره های این طبیعت شگرف لذت ببرید. اگر هم واقعا ماجراجو هستید، راستا طبیعی به سمت قله کوهستان گروس مورن را بپیمایید.

5. کروکد بوش (Crooked Bush)

در شمال غربی ساسکاتون (Saskatoon) درختان صنوبر لرزان (اشنگ) را می بینید که حس فیلم های ترسناک را القا می نمایند. این منطقه کروکد بوش (Crooked Bush) نام دارد و درختان وهم آلو آن جا به گونه ای در هم پیچیده اند که نقاشی های سالوادور دالی را تداعی می نمایند. این درختان با پیچیدن به خود منظره ای را خلق می نمایند که در هیچ جای دیگری در کانادا نمی توانید آن را ببینید. حالت عجیب این درختان باعث شده تا داستان های ارواح توسط محلی ها خلق گردد، ولی دانشمندان معتقدند که این ارواح و بادهای قدرتمند ساسکاچوایی نیستند که به درختان چنین فرمی داده اند، در واقع یک جهش ژنتیکی ساده باعث شده که این درختان اشنگ به دور خود بپیچند. بازدید نمایندگان می توانند از میان این درختان، در راستا جنگلی قدم بزنند تا تجربه ای بی نظیر و منحصر به فرد را برای خود رقم بزنند.

4. پارک استانی دایناسور

پارک استانی دایناسور واقع در آلبرتا بدلندز (Alberta Badlands)، کانونی برای اکتشافات باستانی کانادا به شمار می رود که دارای هزاران فسیل دایناسور دفن شده زیر زمین های پر فراز و نشیب است. آماده پیاده روی شوید، برای حفاری ثبت نام کنید یا در بیابان اطراق نموده و ستاره ها را تماشا کنید. اگر به دایناسورها علاقه دارید، حتما از این پارک دیدن کنید. ممکن است حتی فسیل واقعی دایناسور در آن جا پیدا کنید. این مناطق، سال ها مکانی برای حفاری بوده ، با این حال هنوز چیزهایی برای استخراج باقی مانده است. دیرین شناسان به اکتشافات خود در آن جا ادامه می دهند و گونه هایی را در آن جا می یابند که هرگز ندیده اند. منظره خشک پارک دایناسور یکی از رویاهای عکاسان است، دامنه ها و قله های سنگ رسوبی زبر آن جا که کنتراست زیبایی با آسمان آلبرتا خلق می نماید، سوژه ای فوق العاده برای عکس های شما خواهد بود.

3. خلیج فاندی (Bay of Fundy)

کف اقیانوس قدم بزنید، از غارهای دریایی دیدن کنید و از صخره های شاهکار خلیج فاندی عکس بگیرید. این خلیج در اطراف سواحل نیو برانزویک (New Brunswick) و نوا اسکوشیا (Nova Scotia) است. جزر و مد، روزی دو بار خلیج فاندی را خالی از آب می نماید و باعث می گردد شما بتوانید در آن قدم زده، از غارهای آن جا دیدن کنید و از صخره های آن جا لذت ببرید. خلیج فاندی دارای بالاترین میزان جزر و مد در جهان است، طوری که در یک جزر و مد خفیف سطح آب حدود 16 متر کاهش پیدا می نماید. واقعا دیدن این صحنه لذت بخش است که میلیاردها تن آب از خلیج ناپدید گردد و بعد از چند ساعت دوباره به جای خود بازگردد. وقتی ماه کامل است به آن جا بروید تا بالاترین میزان جزر و مد را ببینید.

2. تابستان قطبی

شمال کانادا در تابستان ها نیز یخ زده باقی می ماند، اما معمولا افرادی برای تماشا و بازدید به این منطقه سفر می نمایند. ماه های می و ژوئن بهترین زمان برای سفری قطبی به نوناووت (Nunavut) است، چرا که در این فصل این منطقه مملو از پرندگان، وال ها و دیگر موجودات است. برای مشاهده انواع وال ها به آب بزنید یا این که در ساحل بمانید تا خرس های قطبی، گرازماهی ها و فک ها را ببینید. قطب شمال همچنین مقصدی عالی برای قایق سواری و کایاک سواری و همچنین یکی از بهترین مکان ها در کانادا برای پارو زدن در اطراف کوه های عظیم یخی است.

1. پارک ملی بنف (Banff National Park)

پارک ملی بَنف (Banff National Park) زیبایی شگفت انگیزی دارد و معمولا تصاویر این منطقه را روی کارت پستال ها، پس زمینه کامپیوترها و تبلیغات نوشیدنی می بینید. با کوه های عظیم که حلقه هایی از ابر دور آن را گرفته، دریاچه های شفاف و جنگل های انبوه، این پارک واقع در کوهستان راکی (Rocky Mountains)، یکی از زیباترین اماکن دیدنی کانادا است. این پارک مکانی شگفت انگیز است. راستاهای طبیعی را پیاده روی کنید، از تپه ها بالا بروید، کوه ها را بگردید، روی شیب ها اسکی کنید یا این که در دریاچه ها پارو بزنید. بنف مقصدی الزامی برای گردشگران مشتاق طبیعت است و زیبایی آن واقعا وصف ناپذیر است. نظر شما درباره طبیعت بکر کانادا چیست؟ منبع: CTVNewsمنبع: کجارو
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 678

به "13 مکان دیدنی کانادا برای عاشقان طبیعت" امتیاز دهید

2 کاربر به "13 مکان دیدنی کانادا برای عاشقان طبیعت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مکان دیدنی کانادا برای عاشقان طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید