10 فرودگاه خطرناک دنیا که تیک آف و نشستن در آن ها کار هر خلبانی نیست!

به گزارش باتسک، فرودگاه و باند پرواز را دست کم نگیرید! اگر فکر می کنید هواپیما ها مهم ترین عامل سلامت شما در پرواز هستند، صد در صد در اشتباه هستید!

10 فرودگاه خطرناک دنیا که تیک آف و نشستن در آن ها کار هر خلبانی نیست!

به گزارش خبرنگار ، گاهی اوقات فرودگاه ها و باند پرواز هم در سفر های داخلی یا بین المللی از اهمیت بالایی برخوردارند و در واقع امنیت صعود و فرود شما را مشخص می نمایند. مثلا در همان لحظه تیک آف که با خیال راحت کمربندتان را بسته اید و فکر می کنید به این زودی ها هیچ اتفاق خطرناکی نمی افتند یا درست در لحظه فرود که نفس راحتی می کشید و با خودتان می پندارید دیگر به زمین نشسته اید و به سلامت به مقصد رسیده اید ممکن است با یک رخداد شوکه نماینده و مرگبار روبه رو شوید!

در این مطلب می خواهیم شما را با 10 مورد از خطرناک ترین فرودگاه ها و باند های پرواز در جهان آشنا کنیم. شک نداریم که با دیدن آن ها خیال پرواز از این راستا ها را از سرتان بیرون خواهید کرد.

همان طور که در تصویر می بینید یک بزرگراه مهم از دل این فرودگاه می گذرد! حالا اگر می توانید و جرئتش را دارید تخت گاز چراغ قرمز را رد کنید.

این فرودگاه دیگر متروکه شده و از آن هیچ استفاده ای نمی گردد، اما زمانی که هواپیما ها روی باند این فرودگاه می نشستند یا از روی آن به هوا بلند می شدند مجبور بودند کمی با پشت بام خانه ها تماس پیدا نمایند تا بتوانند بلند شوند. به همین دلیل فرود و صعود بسیار خطرناکی داشتند.

این هم یکی دیگر از خطرناک ترین فرودگاه های جهان برای فرود است، زیرا ارتفاعات بسیار بلند، نوک قله و دیگر چیز هایی که اطراف آن را محاصره نموده علاوه بر طول کوتاه خود باند، فرود روی باند را بسیار سخت می نماید.

به دلیل یخ زدگی و منجمد بودن باند پرواز در بیشتر طول سال، فرود روی باند این فرودگاه بسیار خطرناک است، زیرا راستاش بسیار لغزنده بوده و دقت بالای خلبان را می طلبد.

این فرودگاه در واقع روز به روز بسیار شلوغ تر از قبل شده است، اما به دلیل زمین ناهمواری که دارد هر سال به عنوان یکی از خطرناک ترین فرودگاه های جهان معرفی می گردد.

نه تنها طول باند این فروگاه بسیار کوتاه است بلکه اگر از سوی خلبان اشتباهی رخ بدهد بلیت یک طرفه شما به مقصد دریا خواهد بود.

این فرودگاه را به عنوان یکی از فرودگاه های جهان که کوتاه ترین طول باند را دارد می شناسند. فقط بهترین خلبان ها با کوچک ترین هواپیما ها می توانند روی باند این فرودگاه به زمین بنشینند. اگر سرعت به اندازه کافی کم نگردد، خلبان به راحتی می تواند هواپیما را آن سمت دیگر صخره فرود آورد.

این فرودگاهی است که جای هیچ اشتباهی برای خلبان باقی نمی گذارد. اگر خلبان نتواند خوب تیک آف کند و از زمین بلند گردد، شانس دور زدن و امتحان کردن دوباره را ندارد، زیرا این باند فرودگاه راستای یک طرفه به سمت یک آبشار آزاد و مرتفع 2500 متری است.

فرودگاه اسکیاتوس به دلیل نزدیکی با مناطق مسکونی و همجواری با خیابان ها شهرت بسیار دارد. به این معنی که وقتی هواپیما از زمین بلند می گردد یا روی باند فرود می آید، پرواز بسیار نزدیک به خیابان ها و سر مردم است. فقط کافیست برای دیدن هواپیما سرتان را کمی بلند نمایند.

فرودگاه پرنس جولیانا خطرناک ترین و هراس انگیز ترین فرودگاه جهان است، زیرا به طرز شوکه نماینده ای به ساحل نزدیک است و هواپیما بسیار پایین تا نزدیکی سطح ساحل که مردم در حال استراحت یا شنا در دریا هستند فرود می آید. تصور کنید دارید شنا می کنید که ناگهان هواپیما از بالای سرتان عبور می نماید!

منبع: روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1328

به "10 فرودگاه خطرناک دنیا که تیک آف و نشستن در آن ها کار هر خلبانی نیست!" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 فرودگاه خطرناک دنیا که تیک آف و نشستن در آن ها کار هر خلبانی نیست!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فرودگاه خطرناک دنیا که تیک آف و نشستن در آن ها کار هر خلبانی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید