کمک بلاعوض ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول چقدر است؟

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کمک بلاعوض دولت در ساخت مسکن در خانوارهای دارای دو معلولیت دو برابر شده است.

کمک بلاعوض ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول چقدر است؟

علی عرب نژاد، امروز دوشنبه 11 آذر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دی ماه سال جاری 120 هزار تومان برای حساب هر معلول مستمری بگیر واریز می شود و علاوه بر این بر اساس معلولیت ها، خدمات معیشتی نیز به جامعه هدف ارائه می شود.

وی اضافه نمود: 23 هزار و 609 معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند می شوند و میزان کمک مستمری بگیران در هر ماه 53 هزار تومان بوده که به 63 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان نمود: در گذشته دستگاه های اجرایی سهم استخدام سه درصدی معلولان را رعایت نمی کردند و بر اساس قانون جامع حمایت معلولین، پست ها به نام معلولان تعریف شده و رقابت ها تنها بین معلولان است، بر این اساس اگر دستگاهی در امر استخدام از اجرای قانون جامع حمایت معلولان سر باز بزند سهمیه جذب را از دست می دهد.

عرب نژاد ادامه داد: تمام خدمات آموزشی به قشر معلول رایگان بوده و در زمینه پرداخت تسهیلات کارفرمایی نیز حمایت هایی دارد.

وی اظهار کرد: هفت نفر با مدرک کارشناس ارشد نابینای مطلق نیازمند لب تاپ بوده اند که توسط خیرین خریداری شده است؛ همچنین هشت واحد مسکونی معلولان توسط خیرین در حال ساخت است.

عرب نژاد گفت: طی سال گذشته 300 میلیون تومان از فاکتورهای درمانی معلولان پرداخت نشده است و بر اساس ماده شش قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه درمان و توانپزشکی به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه هر ساله نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار برای وسایل توانبخشی دریافت می کنیم که کافی نیست، اضافه نمود: خراسان جنوبی در میزان عقب ماندگی ذهنی از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 275 معلول ضایعه نخائی در خراسان جنوبی، شرح داد: 90 درصد از این معلولان محصول حوادث جاده ای هستند.

عرب نژاد با بیان اینکه علی رغم اجباری شدن مشاوره ژنتیک، استقبالی از سوی مردم انجام نشده است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته منگلیسم ها در استان افزایش یافته که بررسی ها سن بالای مادران در زمان بارداری را علت بروز این امر می داند.

وی با اشاره به بحث مسکن، ادامه داد: براساس طرح نهضت مسکن قرار بود 2393 واحد مسکونی احداث شود که تاکنون 1992 واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده و عملیات احداث 401 واحد باقی مانده تا انتها شهریور ماه سال آینده به اتمام می رسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان نمود: میزان کمک خانوارهای شهری از 32 میلیون تومان به 64 میلیون تومان رسیده و در خانوارهای روستایی از 18 میلیون تومان به 36 میلیون تومان افزایش یافته است.

عرب نژاد به سهم 500 واحدی بهزیستی از طرح ملی مسکن محرومان اشاره و گفت: باتوجه به مشکل تامین زمین در برخی شهرها و روستاها تاکنون 256 واحد احداث شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1035

به "کمک بلاعوض ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک بلاعوض ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید