نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان تعیین شد

به گزارش باتسک، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نیم سال اول دانش آموزان در همه پایه ها حضوری برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان تعیین شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان، اظهار کرد: دانش آموزان چه در کلاس های حضوری شرکت نمایند و یا آموزش را بصورت مجازی دنبال نمایند باید سرجلسه امتحان حاضر شوند و امتحانات فقط برای دانش آموزانی که مبتلا به کرونا شده و یا عذرموجهی برای حضور در مدرسه دارند بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

کمرئی گفت: به مدارس اعلام نموده ایم که برنامه مدرسه باید براساس کلاس های حضوری انجام گیرد مگر اینکه برای رعایت فاصله دانش آموزان، بعضی از دروس بصورت غیرحضوری بوده و آموزش بصورت ترکیبی انجام گردد.

او بیان نمود: مدیران مدارس موظفند محدودیت های تشکیل کلاس حضوری را تا به امروز رفع نموده باشند و از امروز تعطیلی کلاس حضوری در هیچ مدرسه ای پذیرفتنی نیست و باید حداقل یک یا دو روز در هفته کلاس ها حضوری برگزار گردد.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: مدارس می توانند برای تشکیل کلاس های حضوری از دانش آموزان و خانواده ها نظرسنجی نمایند، اما طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های مدارس باید به سمت حضوری برود و تشکیل صرف کلاس های مجازی در هیچ مدرسه ای وجاهت قانونی ندارد.

کمرئی افزود: ما مجوز های بازگشایی را به مدارسی داده ایم که ادعا نموده اند می توانند شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند، اما اگر رعایت شیوه نامه ها رو به کمرنگ شدن برود ناچار به ابطال مجوز بازگشایی مدرسه خواهیم بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره فوت دانش آموزان و معلمان در مدارس به دلیل ابتلا به کرونا گفت: اخبار صحیح در این باره به وسیله معاونت سلامت آموزش و پرورش تحلیل و آنالیز شده و به دست ما می رسد و خبری را که قابل تأمل و توجه باشد، نداریم.

او افزود: به مدارس اعلام نموده ایم که در صورت ابتلای یک دانش آموز در هر کلاس، آن کلاس به مدت 15 روز تعطیل و آموزش ها بصورت مجازی برگزار خواهد شد. اخباری مستند و منطبق با واقعیت درباره ابتلای دانش آموزان و معلمان به کرونا که نگران نماینده باشد نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2519

به "نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید