افزایش 60 درصدی بستری بیمان کویید 19 در خراسان شمالی

به گزارش باتسک، خبرنگاران : آمار بیماران کووید 19 بستری در بیمارستان های استان خراسان شمالی در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه آن 60 درصد بیشتر شد.

افزایش 60 درصدی بستری بیمان کویید 19 در خراسان شمالی

به گزارش به نفل از ایرنا، براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در 24 ساعت گذشته (16 خرداد) 51 بیمار جدید با نتیجه قطعی مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان های این استان بستری شدند که در مقایسه با مدت مشابه قبل (15خرداد) حدود 60 درصد افزایش یافت.

طبق این گزارش در همین مدت نیز یک بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داد.

براساس گزارش داشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی هم اکنون 225 بیمار کووید 19 در بیمارستان های این استان بستری و تحت درمان قرار دارند.

عادی انگاری کرونایی در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی عادی انگاری کرونایی را دلیل اصلی بالا بودن میانگین آمار بیماران مبتلا به کویود 19 در این استان دانست و گفت : در شبانه روز گذشته 51 بیمار جدید در بیمارستان های این استان بستری شدند که این آمار در مدت مشابه حدود 30 نفر بود.

دکتر سید احمد هاشمی اظهارداشت : در همین مدت یک بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های خراسان شمالی جان خود را از دست داد که در مقایسه با 24 ساعت قبل آمار جان باختگان تغییری نداشت.

به گفته وی هم اکنون 225 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این استان بستری هستند که این آمار در 24 ساعت گذشته 204 نفر بود و در همین مدت بیش از 10 درصد به بیماران بستری در بیمارستان های استان نیز افزوده شد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت : با وجود قرار گیری استان در شرایط شنماینده، همچنان حدود 40 درصد از شهفرایندان این خطه شمالشرق کشور از ماسک استفاده نمی نمایند و میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک هم اکنون 60 درصد است.

دکتر هاشمی راه حل اصلی برای مقابله با کرونا را تا قبل از همگانی نشدن تزریق واکسن را استفاده از ماسک خاطرنشان کرد و از گروههای سنی مشمول واکسن کرونا نیز خواست تا برای دریافت واکسن در سامانه به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام نمایند تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و به وسیله پیامک نوبت دهی شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون 81 درصد افراد بالای 80 سال در کشور، توضیح داد: این میزان در استان 71 درصد بوده که علت آن خودداری این افراد از تزریق واکسن است.

براساس آمار رسمی، استان خراسان شمالی از اسفندماه 98 وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فرودین ماه امسال نیز با فرایند افزایشی آمار بیماران کووید 19 در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد به طوری که هم اکنون حدود 50 درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید 19 در اشغال این بیماران قرار گرفته است و از ابتدای آغاز ویروس کرونا تا به امروز بیش از یکهزار و 200 بیمار کووید 19 در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.

علاوه بر آن براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که 13 خردادماه امسال منتشر شد از هشت شهرستان این استان چهار شهرستان بجنورد؛ شیروان، مانه و سلقمان و اسفراین در شرایط نارنجی و چهار شهرستان راز و جرگلان، فاروج، گرمه و جاجرم در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته استند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2266

به "افزایش 60 درصدی بستری بیمان کویید 19 در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 60 درصدی بستری بیمان کویید 19 در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید