کرونا 3 میلیونی شد

به گزارش باتسک، بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر، سه میلیون و دو هزار و هشتصد و هفتاد و شش نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 207071 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

کرونا 3 میلیونی شد

به گزارش فارس، در مقابل، اما فقط حدود 882 هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشور های آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از 987 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته حدود 1160 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با تعداد بیش از 55 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشور های دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با 226629 نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا، اما از نظر تعداد جان باختگان با 23190 نفر در رتبه سوم کشور های دارای بیشترین تلفات است.

ایتالیا، که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید19 در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با بیش از 197 هزار مبتلا به رتبه سوم سقوط نموده است. این کشور، اما با بیش از 26 هزار مورد فوتی، در صندلی دوم بیشترین قربانیان کرونا واقع شده است.

اما چین - که ویروس جدید کرونا برای اولین بار در واپسین روز های سال 2019 میلادی در شهر ووهان واقع در استان هوبه این کشور طغیان کرد - با اعمال تدابیر سفت و سخت از جمله قرنطینه اجباری و وضع قانون منع آمد و شد توانسته شیوع این بیماری را کنترل کند، اکنون با 82830 نفر در ربته نهم کشور های آلوده به این ویروس است.

این کشور همچنین با 4633 مورد فوتی، در رتبه نهم کشور های دارای بیشترین شمار تلفات بر اثر ویروس کرونا واقع شده است. در مقابل، اما چین با حدود 78 هزار مورد بهبودی از این بیماری، رتبه نخست درمان مبتلایان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

از آلمان نیز - که به عنوان کشور دارای پیشرفته ترین نظام سلامت در دنیا شناخته می گردد - خبر می رسد تا کنون بیش از 157 هزار نفر در این کشور با ویروس کووید19 بیمار شده اند. همچنین نزدیک به 6 هزار آلمانی نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در حالی که ویروس کرونا تمام کشور های دنیا را آلوده نموده و بیش از دو میلیون نفر را مبتلا ساخته، کشور های بسیاری از جمله سوریه، یمن و لیبی درگیر جنگ های طولانی مدتی هستند که اثر جدی بر زیرساخت های درمانی آن ها گذاشته است.

یکی از نکات قابل توجه آمار های فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، 93 روز طول کشید تا 1 میلیون نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شوند، 13 روز زمان احتیاج بود تا این رقم به 2 میلیون برسد، اما این بار 12 روزه از مرز 3 میلیون نفر عبور کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1546

به "کرونا 3 میلیونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 3 میلیونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید