چین: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران پاسخ چالش های پیش روی ما نیست

به گزارش باتسک، نماینده چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز چهارشنبه توضیح داد بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران پاسخی برای چالش های پیش روی برجام نیست.

چین: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران پاسخ چالش های پیش روی ما نیست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ گون، نماینده چین در سازمان های بین المللی روز چهارشنبه گفت کشورش تمام کوشش خودش را برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به کار خواهد بست.

طبق گزارش رسانه های بین المللی، سخنان نماینده چین در خاتمه نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام که امروز در پایتخت اتریش برگزار گردید مطرح شده است.

وانگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت اعضای کمیسیون مشترک دیدگاه های مختلفی درباره فعال سازی مکانیسم موسوم به ساز و کار حل و فصل اختلافات دارند.

دیپلمات چینی با وجود این تأکید کرد که در جلسه امروز هیچ بحثی درباره راه اندازی این ساز و کار مطرح نشده است. وی گفت طرف های برجام سرسختانه در کوشش برای حفظ این توافق هسته ای هستند.

او گفت: بازگرداندن تحریم ها یا کلید زدن مکانیسم [حل و فصل اختلاف] پاسخ چالش های پیش روی ما نیستند. شرکت کنندگان در این جلسه تأیید کردند که این مسئله نباید در دستور کار ما قرار بگیرد.

نماینده چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین همچنین درباره تبعات کوشش های آمریکا برای اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران هشدار داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین هم در خاتمه این جلسه گفت: طرف های شرکت کننده در این نشست بر پایبندی به این توافق هسته ای که عنصری مهم در معماری معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) قلمداد می گردد تأکید کردند.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز چهارشنبه در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در وین برگزار گردید و بعد از حدود یک ساعت و نیم خاتمه یافت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

هلگا اشمید معاون جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی همزمان با برگزاری این نشست نوشته بود: کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است. بحث های حیاتی با شرکت کنندگان درباره راه رو به جلو به منظور حفظ توافق (هسته ای) ایران (در جریان است).

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز دقایقی قبل در توئیترش نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام در فضایی بده بستانی برگزار گردید. شرکت کنندگان (در نشست کمیسیون مشترک برجام) یک بار دیگر تعهدشان را در قبال توافق (هسته ای) ایران به عنوان یک عنصر کلیدی در ساختار معماری عدم اشاعه تکرار کردند. کارشناسان (فنی) درباره موضوعات هسته ای و مالی بیشتر صحبت خواهند کرد.

نشست امروز در حالی برگزار گردید که ایران 15 دی ماه گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اظهار داشت و گفت که دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

لازم به ذکر است، آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) 15 آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار گردیده بود. در آن نشست اعضای حاضر بار دیگر بر کوشش برای حفظ برجام تأکید کردند.

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته به مشارکت آمریکا در توافق هسته ای با ایران خاتمه داد و تحریم های متوقف شده ذیل این توافق را علیه ایران از سر گرفت.

ترامپ گفته هدف از این تحریم ها آوردن ایران پای میز مذاکره برای گفت وگو بر سر توافقی جدید است. او در این هدف ناکام مانده و به همین دلیل در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1262

به "چین: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران پاسخ چالش های پیش روی ما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: بازگرداندن تحریم ها علیه ایران پاسخ چالش های پیش روی ما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید