چینی ها کنسول بازی شبیه PS4 Pro با نسل بعدی پردازنده های AMD ساختند

به گزارش باتسک، شرکت AMD با همکاری کارخانه سازنده سخت افزار Zhongshan Subor، یک کنسول بازی سفارشی شده برای کشور چین ساخت.

چینی ها کنسول بازی شبیه PS4 Pro با نسل بعدی پردازنده های AMD ساختند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نظر می رسد مشخصات این کنسول بازی بسیار شبیه به پلی استیشن 4 پرو از نظر قدرت پردازشی و GPU باشد. البته؛ بزرگ ترین تفاوت این دو کنسول در معماری پردازنده ها است چون کنسول چینی Subor از نسل بعدی پردازنده های Ryzen ای ام دی سود می برد.

کنسول Subor از سخت افزار قدرتمندی سود می برد که آن را از هر کامپیوتر گیمینگ ویندوزی متمایز می نماید.

شرکت ای ام دی از یک سیلیکون نیمه سفارشی شده در ادغام با SoC برای این سیستم استفاده نموده است. ترکیب هسته های پردازشی نسل بعدی رایزن x86 با کارت گرافیک رادئون و فناوری RX Vega به یک پردازنده گرافیکی 24 هسته ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز برای محاسبات 3.99 ترافلاپ منجر شده است.

پردازنده اصلی هم 4 هسته ای با 8 ترد پردازشی است که در سرعت 3 گیگاهرتز کار می نماید. برای اولین بار شاهد یک کنسول بازی با پردازنده ای ترکیبی از CPU و GPU هستیم.

البته، ترکیب فناوری های Ryzen و Vega در یک پردازنده اتفاق تازه ای نیست و شرکت AMD پیش از این هم پردازنده ای ادغامی از Ryzen 3 2200G و Ryzen 5 2400G APU به نام Raven Ridge ساخته بود.

به هر حال، پروژه Subor از یک پردازنده SoC قدرتمندی با هسته های پردازشی متعددی سود می برد که به نظر می رسد چیزی فراتر از یک کنسول بازی باشد.

معماری پردازشی جدید AMD

در این کنسول از 8 گیگابایت حافظه رم GDDR5، مشابه کنسول های بازی PS4 و PS4 Pro استفاده شده است. استفاده از ماژول های GDDR5 باعث افزایش قابل توجه پهنای باند حافظه می گردد؛ ضعفی که غالبا روی پردازنده های AMD مشاهده می کنیم و اکنون رفع می گردد.

باز هم مانند کنسول های PS4، حافظه GDDR5 در پردازنده ادغام شده است تا پهنای باند حافظه به طور کامل در اختیار پردازنده قرار بگیرد؛ برخلاف کامپیوترهای سنتی که پهنای باند حافظه میان CPU و GPU تقسیم می گردد.

در حالی که کنسول های بازی PS4 از گذرگاه حافظه 256 بیتی سود می برند و پهنای باندی 218 گیگابایت بر ثانیه دارند؛ اما کنسول چینی ها پهنای باند حافظه 256 گیگابایتی دارد.

قرار است این کنسول بازی از ماه آینده در چین عرضه گردد. ابتدا به صورت یک کامپیوتر رومیزی با سیستم عامل ویندوز است ولی اواخر سال جاری به طور کامل یک کنسول بازی با سیستم عامل سفارشی شده می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 770

به "چینی ها کنسول بازی شبیه PS4 Pro با نسل بعدی پردازنده های AMD ساختند" امتیاز دهید

3 کاربر به "چینی ها کنسول بازی شبیه PS4 Pro با نسل بعدی پردازنده های AMD ساختند" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها کنسول بازی شبیه PS4 Pro با نسل بعدی پردازنده های AMD ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید