چگونگی انتخاب وسایل منزل در طراحی مدرن

به گزارش باتسک، انتخاب مبلمان و وسایل مناسب برای خانه، نمونه ای از فعالیت های خلاقانه و جذاب محسوب می گردد. حتی در زمانی که به طور کامل به نیازهای خود واقف هستید، اگر وارد فروشگاه شوید، تنوع مبلمان و وسایل به قدری زیاد است که باعث گیج شدن شما می گردد. شاید انتخاب مبلمان و وسایل مناسب کاری زمان گیر می باشد اما این تنوع موجود نیز به شما یاری می نماید که در نهایت انتخاب درستی انجام دهید. در این جا به بیان نکته هایی اساسی در چگونگی انتخاب وسایل و مبلمان در طراحی مدرن خواهیم پرداخت.

چگونگی انتخاب وسایل منزل در طراحی مدرن

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

مرحله اول: خرید وسایل ضروری

امروزه مبلمان های زیادی در بازار موجود می باشد، اما در این بین انتخاب یک مبلمان در ابعاد بزرگ که در کنار آن از یک آباژور استفاده شده باشد، نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. منظور از خرید وسایل ضروری، انتخاب مبلمان، میز و جایگاه ها می باشد. بعد از انتخاب و خرید این اقلام می توانید نسبت به خرید وسایل کوچک تر و کم اهمیت تر بپردازید. در هنگام خرید کلیه وسایل باید به رنگ، اندازه و کاربرد هر یک از المان ها نیز دقت نمایید.

اهمیت ارزیابی طراحی با توجه به فضای اتاق

در ابتدا بهتر است ابعاد اتاق را اندازه گیری نموده و اندازه وسایلی که قصد خرید آن ها را دارید نیز آنالیز نمایید. به وسایل موجود فکر نموده و سعی کنید ایده های خود برای خرید وسایل دیگر را با آن ها تطبیق دهید. آیا وسایل انتخابی با وسایل موجود به خوبی سِت می گردد؟ ست کردن وسایل باید به گونه ای باشد که وسایل از لحاظ رنگ، بافت و اندازه با یکدیگر تطابق داشته باشند. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام به هرگونه خرید، نسبت به راهکارهای چگونگی ترکیب المان های مختلف آگاهی پیدا کنید.

توجه به طول عمر وسایل

به طور قطع، امکان تعویض وسایل و مبلمان در فواصل نزدیک به هم امکان ندارد. به همین خاطر بهتر است در هنگام خرید وسایل انواع با کیفیت و با دوام آن ها را انتخاب نمایید. برای مثال بهتر است به جای انتخاب قاب عکس های آلومینیومی، انواع چوبی آن ها را انتخاب نمایید. قاب عکس های چوبی علاوه بر اینکه زیباتر هستند از طول عمر بیش تری نیز برخوردارند. در هنگام خرید به بودجه خود نیز فکر کنید و سعی کنید با توجه به بودجه خود، انواع با کیفیت را تهیه نمایید. به یاد داشته باشید که انتخاب وسایل با کیفیت به معنای خرید وسایلی که در آن ها از متریال سخت استفاده شده است، نمی باشد. انتخاب یک پارچه مناسب نیز نکته مهمی در هنگام انتخاب مبلمان مناسب می باشد. توجه داشت باشید که هنگام خرید مبلمان، راحتی آن را نیز باید در نظر بگیرید.

توجه به احتیاج واقعی در هنگام خرید وسایل

آیا وسایل و مبلمانی که به آن ها علاقه دارید، با سبک زندگی و سبک طراحی خانه شما هماهنگی دارد؟ سعی کنید در این مورد با خود صادق باشید. برای مثال اگر در طراحی خانه از سبک مدرن استفاده نموده اید، احتیاجی به استفاده از پرده های ابریشمی نیست. حتی شما می توانید از مبلمان چرمی بزرگ نیز استفاده نکنید. اهمیت این موضوع زمانی که هدف شما آرامش در محیط می باشد نیز بیش تر نمایان می گردد.

توجه به سبک طراحی

سعی کنید در هنگام انتخاب سبک طراحی، به طرح خانه نیز توجه داشته باشید. بعد از انتخاب سبک طراحی، نسبت به خرید وسایل اقدام نمایید. اگر از سبک مدرن برای طراحی خانه استفاده نموده اید، به یاد داشته باشید که مبلمان و وسایل نیز باید مدرن باشند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، در نظز دریافت هدف کلی از استفاده اتاق می باشد. برای مثال استفاده از ظریف ترین جزئیات در طراحی اتاق خواب به اندازه طراحی اتاق نشیمن اهمیت ندارد.

استفاده از اِلمان های طبیعی

استفاده از ایده ها و راهکارها مخصوصا در زمانی که بودجه شما اجازه اجرایی کردن آن ها را به شما بدهد، نکته خوبی است. اما با گسترش این ایده ها و تنوع سبک ها ممکن است مجبور به خرید وسایل گران قیمت باشید. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که به جای صرف هزینه های گزاف به جزئیاتی مانند استفاده از گیاهان که احتیاج به صرف هزینه زیادی نمی باشد، روی بیاورید. هم چنین سعی کنید در هنگام انتخاب سبک از انواعی از آن که هیچ گاه قدیمی نمی گردد، استفاده نمایید.

استفاده از بهترین وسایل

اگرچه توجه به میزان بودجه برای خرید وسایل امری مهم تلقی می گردد، اما به یاد داشته باشید که وسایلی مانند مبلمان ممکن است سال های زیادی مورد استفاده قرار گیرند و به همین خاطر توجه به کیفیت آن ها از اهمیت برخوردار است. به همین خاطر می توان گفت خرید این گونه وسایل نیز نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد. از این رو بهتر است برای خرید مبلمان با وجود صرف هزینه زیاد انواع با کیفیت آن را انتخاب نمایید. چرا که در این صورت مجبور به تعویض زود هنگام آن ها خواهید شد.

انتخاب رنگ مناسب

در هنگام انتخاب رنگ مبلمان و وسایل تنها به زیبایی آن ها توجه نکنید، چرا که انتخاب رنگ به نوعی نشانگر شخصیت و القا کننده حس موجود در فضای اتاق نیز می باشد. در هنگام انتخاب رنگ دقت داشته باشید که رنگ تمامی اِلمان ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. استفاده از رنگ های خنثی انجام این کار را برای شما آسان تر می نماید. قانون کلی در هنگام انتخاب رنگ به این گونه است که برای قسمت های اصلی مانند دیوارها، کفپوش و سقف از رنگ های خنثی استفاده نموده و از رنگ های دیگر برای مبلمان، کوسن، فرش و غیره استفاده نمایید.

استفاده از روکش تیره برای مبلمان

اگرچه بهتر است در خانه های کوچک از پارچه و به طور کلی اِلمان های رنگ روشن استفاده گردد، اما معمولا در طراحی بیش تر اتاق ها انواع تیره آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که هرچه بیش تر از مبلمان استفاده گردد، روکش آن زود تر آسیب می بیند. به همین خاطر توجه به جنس و حتی رنگ آن برای عدم نشان دادن این آسیب دیدگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1058

به "چگونگی انتخاب وسایل منزل در طراحی مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی انتخاب وسایل منزل در طراحی مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید