چه داروهایی با خودمان به سفر ببریم؟

به گزارش باتسک، داروهای ضروری برای سفر رفتن

کم کم داریم به انتها سال و تعطیلات عید نوروز نزدیکتر می شویم و مطمئنا خیلی از افراد این فرصت را مغتنم دانسته و تصمیم به سفر رفتن گرفته اند و شاید شما هم جز همان افراد داشته باشید. یکی از اصلی ترین لوازمی که برای سفر باید همراه خودتان داشته باشید، دارو است. منظور ما این نیست که هرچه دارو در کمد خانه تان دارید را در چمدانتان خالی کنید. جدای از جعبه یاری های اولیه ای که باید همراهتان داشته باشید، باید کمی هوشمند باشید و با توجه به مقصد سفرتان، داروهای مورد احتیاج را انتخاب کنید. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید:

چه داروهایی با خودمان به سفر ببریم؟

داروهای با نسخه و بدون نسخه

یکی از انجمن های مرتبط به نام انجمن کنترل و پیشگیری از بیماری ها در این مورد می گوید بهتر است افرادی که قصد سفر رفتن دارند، داروهایی که پزشک آنها را تجویز نموده است به همراه برخی از داروهای بدون نسخه، همراه خود ببرند. اما چه داروهای بدون نسخه ای را لازم است که همراهمان داشته باشیم؟ فرض کنید دارید به جایی می روید که می دانید یا احتمال می دهید در آنجا، آب آشامیدنی سالم وجود ندارد. بنابراین باید حتما داروی ضد اسهال همراهتان ببرید.

داروهای مهم که باید در سفر همراهتان ببرید

در اینجا می خواهیم چند داروی مهم و کاربردی ای که لازم است حتما در چمدانتان باشد را به شما معرفی کنیم:

1- آنتی هیستامین: آنتی هیستامین داروی ضد حساسیت و آلرژی است که باید همراهتان داشته باشید. علاوه بر این، خیلی از افراد حساسیت بهاره دارند، بردن این دارو مخصوصا برای آن دسته از افراد، لازم است.

2- استامینوفن و ایبوپروفن: هر دو مسکن های عالی برای برطرف دردهای هستند.

3- پماد ضد قارچ: اگر دارید به منطقه ای گرم سفر می کنید، این دارو را حتما داشته باشید. یکی از شایع ترین عفونت هایی که در منطقه ها گرم اتفاق می افتد، عفونت قارچی پوست است.

4- بتادین: برای ضد عفونی کردن موضعی که دچار جراحت و زخم یا بریدگی شده است، عالی است.

آیا برای سفر به خارج کشور هم همین داروها کافی است؟

برخی از داروهایی که در داخل ایران مجاز هستند ممکن است در کشور دیگری ممنوع باشند و حتی جریمه سنگینی داشته باشند. بنابراین حتما قبل از سفر رفتن، این توصیه ها را به خاطر بسپارید:

همراه داشتن قرص کدئئین در برخی از کشورها تا مقدار خاصی اشکال ندارد اما در برخی از کشورها کاملا ممنوع است و حتی جریمه سنگینی هم دارد چون در دسته داروهای مخدر قرار می گیرد. بنابراین در صورت بردن حتما یک نامه از پزشکتان بگیرید که در آن شرح داده شده باشد چرا این دارو را همراهتان دارید.

هر دارویی که همراهتان دارید باید حتما برچسب روی خود داشته باشد.

اگر بیماری خاصی دارید و باید تزریق انجام دهید و به همین خاطر همراهتان سرنگ می برید، برای آن هم حتما باید یک اجازه نامه از پزشک به همراه دلیل آن داشته باشید.

توصیه دیگری که داریم و بهتر است آن را جدی بگیرید این است که حتما قبل از سفر، بیمه مسافرتی تهیه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2586

به "چه داروهایی با خودمان به سفر ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه داروهایی با خودمان به سفر ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید