چند پیشنهاد مالی برای اجاره خانه دانشجویی حوالی دانشگاه های تهران

به گزارش باتسک، ثبت نام در دانشگاه های پایتخت کنار همه مزایای خود، معایب و دغدغه هایی هم برای افراد ایجاد می نماید. از جمله این دغدغه ها پیدا کردن محلی برای سکونت در تهران است. دانشجویانی که دنبال یافتن جایی برای اقامت در تهران هستند، باید پیش از اقدام به اجاره واحد مسکونی مورد نظر، نکات و مواردی را در نظر داشته باشند. در مطلب امروز ضمن آنالیز نکات مربوط به اجاره برای دانشجویان، قیمت برخی واحدهای مسکونی نزدیک به دانشگاه های سراسری را آنالیز خواهیم کرد؛ بنابراین اگر شما هم از دانشجویان تهران هستید یا قصد دارید به زودی در این شهر به تحصیل بپردازید، این مطلب را از دست ندهید.

چند پیشنهاد مالی برای اجاره خانه دانشجویی حوالی دانشگاه های تهران

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نکات مربوط به اجاره برای دانشجویان

قراردادهایی مانند اجاره یا رهن ملک، جزو قراردادهای بسیار حساس و مهم محسوب می گردد؛ چرا که در این نوع قراردادها، علاوه بر پرداخت هزینه هایی با رقم بالا، محل اصلی سکونت شما مشخص خواهد شد. هر نوع ملکی که انتخاب کنید روی جهت رفت و آمد شما، روابط با سایر افراد، هزینه ها، آرامش و آسایش شما تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که انتخاب اشتباهی داشته باشید، هم از نظر اقتصادی متضرر خواهید شد و هم از نظر معنوی آسیب می بینید.

این موضوع برای شما دانشجویان تاثیرات دوچندانی خواهد داشت؛ بنابراین پیش از انتخاب ملک به خوبی همه موارد را بسنجید و به چنین سوالاتی دقت کنید. برای اجاره خانه دانشجویی، چه نکاتی را باید در نظر داشت و چه بودجه ای مورد احتیاج است؟ خانه ای در مرکز شهر بهتر است یا نزدیک دانشگاه محل تحصیل؟ از مهم ترین موارد برای اجاره خانه دانشجویی، می توان به این نکات اشاره نمود:

بودجه خود را مشخص کنید

پیش از جستجو برای انتخاب ملک مورد احتیاجتان، باید بودجه خود را در نظر بگیرید. این موضوع می تواند به راحتی تعداد بسیار زیادی از خانه های موجود را از لیست خانه های انتخابی شما حذف کند. بنابراین ضمن اینکه تمرکز بیشتری روی خانه های سازگار با بودجه خود خواهید داشت، زمان را برای بازدید از خانه های گران قیمت یا متراژ بالایی که مناسب شما نیست، تلف نخواهید کرد. در نتیجه مدیریت بیشتری روی زمان و هزینه خود دارید و می توانید هدفمندتر دنبال خانه باش.

موقعیت مکانی

یکی از مهم ترین مواردی که باید پیش از انتخاب خانه در نظر بگیرید، موقعیت مکانی خانه مورد نظر است. چرا که شما به عنوان یک دانشجو نسبت به سایر افرادی که کنار خانواده زندگی می نمایند، شرایط خاصی دارید و بهتر است فاصله خانه تا دانشگاه را تا حد امکان کوتاه تر کنید. بنابراین سعی کنید ترجیحا حوالی دانشگاه محل تحصیل خود دنبال خانه باشید. در صورتی که دانشگاه در منطقه ای گران قیمت قرار داشته باشد، ممکن است بودجه شما کافی نباشد. در چنین شرایطی بهتر است نزدیک ایستگاه های اتوبوس، مترو یا خطوط تاکسیرانی دنبال خانه باشید تا جهت رفت و آمدتان وقت گیر، خسته نماینده و طولانی نباشد. همچنین می توانید دنبال یک همخانه باشید، تا در صورت بیشتر بودن هزینه خانه بتوانید مخارج را با فرد یا افراد دیگری تقسیم کنید.

متراژ خانه

اگر بودجه محدودی دارید و اهل همخانه شدن با فرد دیگری نیستید، بی شک یک واحد سی متری هم برای شما کافی خواهد بود. گرچه گاهی نیز ممکن است دو یا سه نفر در واحدهای سی متری همخانه باشند. در هر صورت جستجو برای یک سوییت کوچک، بهتر از یافتن خانه های متراژ پایین است. البته ممکن است به قدر کافی خوش شانس نباشید و چنین خانه ای پیدا نکنید؛ در این حالت بهتر است به طور جدی به داشتن یک همخانه فکر کنید و هزینه های جانبی را کاهش دهید.

آنالیز خانه

وقتی برای مشاهده خانه های مختلف به ساختمان مورد نظر می روید، هیچ چیز را از قلم نیندازید. از سلامت قفل در ساختمان، تمیزی راه پله، رنگ دیوار، درب ها و پنجره های واحد گرفته تا سالم بودن سیستم سرمایشی و گرمایشی، آب، برق، گاز، دستگیره ها و… همه و همه را به خوبی آنالیز کنید. اگر مشکل خاصی احساس کردید، آن را با مالک در میان بگذارید تا بعدها برای چنین مسائلی با مالک خانه درگیری های کوچک و عظیم نداشته باشید.

عدم حساسیت روی امکانات جانبی

هنگامی که صحبت از خانه دانشجویی می گردد، انتظار زندگی یک خانواده با اسباب و وسایل قابل توجه را نخواهیم داشت. در نتیجه عدم وجود امکانات جانبی نظیر پارکینگ و انباری در واحد مورد نظر نه تنها یک نقص و کمبود به حساب نمی آید، بلکه یک مزیت هم خواهد بود. چرا که باعث پایین تر بودن قیمت نهایی رهن و اجاره خواهد شد و دانشجو برای امکاناتی که به احتمال هرگز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

پرس و جو درباره همسایه ها

با توجه به اینکه زندگی در خانه دانشجویی شرایط حساس تری را برای شما فراهم می نماید، پیش از اقامت در واحد مورد نظر درباره همسایگان و ساکنان سایر طبقات پرس و جو کنید. اگر به نکته خاصی برخورد کرید و موارد غیر اخلاقی در افراد یافتید، بهتر است از اقامت در آن ساختمان منصرف شوید.

همان طور که دیدید، پیدا کردن خانه دانشجویی دغدغه های خاص خود را دارد؛ اما صرف نظر از نکات و مسائل دیگر، قیمت واحدهای مسکونی حوالی دانشگاه ها چقدر است؟

حوالی دانشگاه تهران

گرچه دانشگاه تهران در مناطق شاقتصادی قرار نگرفته است؛ اما به دلیل قرارگیری در نزدیکی میدان انقلاب یکی از محله های به نسبت گران محسوب می گردد. یکی از خانه های موجود در خیابان وصال شیرازی با متراژ 50 متر در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه تک واحدی، دارای یک اتاق خواب و بدون پارکینگ با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان پول پیش و 1.5 میلیون تومان کرایه ماهانه برای اجاره و واگذاری آماده است.

همچنین خانه دیگری که طبقه چهارم ساختمانی 5 طبقه، حوالی میدان انقلاب قرار گرفته است و با متراژ 55 متر، دو خوابه، پارکینگ و انباری با قیمت 40 میلیون تومان پول پیش و کرایه یک میلیون و 850 هزار تومان برای اجاره در ماه موجود است. گفتنی است این واحد مسکونی آسانسور ندارد.

حوالی دانشگاه شریف

دانشگاه شریف واقع در خیابان آزادی هم از دیگر دانشگاه های مهم سراسری تهران است. قیمت خانه های این منطقه متغیر بوده و هریک به نسبت محل قرارگیری قیمت متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک خانه 35 متری در خیابان آزادی، حوالی دانشگاه شریف در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه با قیمت 50 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون تومان موجود است. خانه دیگری هم حوالی خیابان زارع آزادی با متراژ 55 متر و یک اتاق خواب با قیمت 45 میلیون تومان ودیعه و 650 هزار تومان پرداخت ماهانه، آماده اجاره است.

اگر هم به دنبال خانه ای با متراژ عظیم تر هستید، یک واحد مسکونی 75 متری با پول پیش 90 میلیون تومان و اجاره ماهانه 500 هزار تومان در طبقه چهارم ساختمانی در طرشت آماده واگذاری است. البته این واحد دارای پارکینگ، انباری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز است.

دانشگاه شهید بهشتی

این دانشگاه در ولنجک واقع شده است که یکی از مناطق گران قیمت تهران محسوب می گردد. علاوه براین خانه های منطقه از نظر معماری و امکانات، بیشتر شرایط مناسبی داشته و متراژ عظیمی دارند؛ بنابراین در صورتی که از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی هستید، یافتن خانه حوالی دانشگاه ممکن است برای شما گران تمام گردد.

پیشنهاد می کنیم اگر بودجه محدودی دارید، سری به محله های مجاور جنوبی بزنید. برای مثال یک خانه 85 متری دو خوابه در این منطقه برای رهن کامل به 270 میلیون تومان پول احتیاج دارد. این خانه به سونا، استخر، جکوزی، لابی، سالن اجتماعات، آسانسور و درب ریموت دار مجهز است. همچنین خانه ای 90 متری در این منطقه که امکانات ساده ای دارد، با 50 میلیون تومان پول پیش و 6 میلیون تومان اجاره ماهانه مشخص قیمت شده است. این خانه دو خوابه است و تراس، پارکینگ، انباری، لابی، نگهبان 24 ساعته و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی دارد.

دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر در خیابان حافظ و رو به روی خیابان سمیه واقع شده است. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های سراسری پایتخت است. حوالی دانشگاه امیرکبیر تعداد زیادی خانه های متراژ پایین وجود دارد که دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. به عنوان مثال، یک خانه 52 متری در طبقه اول ساختمانی پنج طبقه در خیابان سمیه برای اجاره مبلغی برابر با یکصد میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 800 هزار تومان دارد. این واحد مسکونی به انباری، پارکینگ، آسانسور و یک اتاق خواب مجهز شده است. همچنین آپارتمانی 60 متری در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه با پرداخت 40 میلیون تومان و ماهانه 2 میلیون تومان در همین خیابان برای اجاره موجود است. این خانه دارای یک اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور و انباری است.

دانشگاه الزهرا

الزهرا دانشگاه دخترانه ای است که در منطقه ونک واقع شده است؛ اما با توجه به موقعیت مکانی دانشگاه، پیدا کردن خانه ای با قیمت معقول کمی سخت به نظر می رسد. چرا که ونک هم یکی از مناطق گران قیمت تهران به شمار می آید. بنابراین در صورتی که توان اقتصادی کافی برای اجاره خانه در منطقه ونک را ندارید، بهتر است در محله های مجاور و نزدیک ایستگاه های وسیله نقلیه عمومی دنبال خانه باشید. شیراز یکی از محله های جنوب غربی ونک است که نسبت به خود ونک قیمت های معقول تری دارد. برای مثال یک واحد 60 متری در محله شیراز با یک اتاق خواب، 65 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 2.5 میلیون تومان اجاره دارد؛ این در حالی است که خانه ای 80 متری در شیخ بهایی بالاتر از ونک با دو خواب، 200 میلیون تومان برای رهن کامل قیمت گذاری شده است؛ بنابراین در صورتی که از دانشجویان دانشگاه الزاهرا هستید، بهتر است شانس خود را در محله های دیگر امتحان کنید.

دانشگاه امام صادق

این دانشگاه نزدیکی پل مدیریت در سعادت آباد واقع شده است. همانطور که می دانید سعادت آباد نیز از مناطق گران قیمت پایتخت است؛ بنابراین احتمال یافتن خانه دانشجویی کم و کمتر خواهد شد. علاوه بر گرانی منطقه، بیشتر خانه های حوالی سعادت آباد و پل مدیریت متراژ بالایی دارند. بنابراین شانس شما باز هم کم خواهد شد. برای مثال خانه ای 100 متری در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه با سه اتاق خواب با 65 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 2 میلیون و 900 هزارتومان برای اجاره آماده است. با چنین قیمت هایی پیدا کردن خانه دانشجویی در سعادت آباد آسان به نظر نمی آید.

واضح است که هریک از دانشگاه های سراسری تهران در یکی از مناطق پایتخت واقع شده اند. هر منطقه نیز قیمت های خاص خود را دارد؛ بنابراین همه چیز به این بستگی دارد که شما در کدام دانشگاه در حال تحصیل باشید. اگر در مناطق گران قیمت تهران تحصیل می کنید، چند همخانه باعث کاهش هزینه های اجاره خانه دانشجویی برای شما خواهد شد. همچنین انتخاب خانه ای در محل های مجاور می تواند مناسب باشد. در هر صورت پیش از انتخاب، به خوبی همه موارد را آنالیز و بودجه خود را مدیریت کنید. به این ترتیب معامله آگاهانه تری خواهید داشت.

منبع: هومینگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1513

به "چند پیشنهاد مالی برای اجاره خانه دانشجویی حوالی دانشگاه های تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "چند پیشنهاد مالی برای اجاره خانه دانشجویی حوالی دانشگاه های تهران" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد مالی برای اجاره خانه دانشجویی حوالی دانشگاه های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید