چند نکته مهم برای مبارزه با احساس تنهایی

به گزارش باتسک، همه ما گاهی احساس تنهایی می کنیم فرقی نمی کند که در چه محیطی باشیم؛ امکان دارد در خانواده خود احساس انزوا یا تنهایی نموده باشید یا شاید در گروه همسالان یا محیط کاری خود احساس تنهایی کنید، ممکن است بخواهید رابطه نزدیکی با یک دوست یا شریک زندگی داشته باشید، اما ندانید که چگونه از نظر عاطفی به آن نزدیک شوید.

چند نکته مهم برای مبارزه با احساس تنهایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایکولوژی تودی، در اعتراف به احساس تنهایی یک انگ وجود دارد و اگر نتوانیم ارتباط معناداری با مردم در زندگی روزمره خود داشته باشیم، ممکن است به این نتیجه برسیم که ما مسئله ای داریم یا به نوعی به وسیله خود و دیگران قضاوت شویم که فردی دوست داشتنی هستیم یا نیستیم.

رشد کردن در خانواده ای که حمایت عاطفی کافی را از شخص نداشته باشد یا به بچه ها خود آموزش ندهد که در صورت بروز یک مشکل مکان امنی به نام خانواده و اعضای آن وجود دارد تا بتواند کمی در خصوص آن ها فکر کند یا با کسی در میان بگذارد، می تواند بر بار شرایط احساس تنهایی بیافزاید.

یافته های نو، نشان می دهد که تنهایی نه تنها بر سلامت روان، بلکه بر افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و زوال عقل نیز تأثیرات قابل توجهی دارد. یک جراح عمومی در ایالات متحده در یک گزارش مشاوره ای 85 صفحه ای، تنهایی را یک اپیدمی نو بهداشت عمومی می خواند و اعتراف می نماید که او نیز از تنهایی رنج برده است.

عقل سلیم به ما می گوید که این همه گیری تنهایی ممکن است بخشی از فرهنگ در حال تغییر ما باشد که از زمان ظهور همه گیری کووید-19، توسعه وسایل الکترونیکی و رسانه های اجتماعی و اشتغال ترکیبی ویا کار در خانه تشدید شده است.

اما در خصوص انگ احساس تنهایی چطور؟ اگر مردم نمی توانند آن را بپذیرند، در خصوص آن صحبت نمایند یا از دیگران خواست یاری نمایند چگونه می توانند امیدوار باشند که با تنهایی خود مبارزه نمایند؟ ارتباط عاطفی با دیگرانی که به آن ها اهمیت می دهیم، کلید باز کردن قفل انزوا و تنهایی است.

چند نکته مهم برای مبارزه با احساس تنهایی

مدام به خود نگویید که تنها هستید، خودگویی منفی می تواند شما را در چرخه ای از انزوا نگه دارد، پس با گاردی بسته در خصوص احساس تنهایی خود با دیگران وارد تعامل نشوید.

آغاز کنید درباره تنهایی با دیگران صحبت کنید. تعجب خواهید کرد، از اینکه دیگران نیز همچون شما فکر می نمایند این موضوع چقدر می تواند به شما یاری کند.

به وسیله راه های کوچک با دیگران ارتباط برقرار کنید، مانند لبخند زدن، یاری به کسی در فروشگاه مواد غذایی یا احوال پرسی گرم تر با کسانیکه با آن ها برخورد دارید.

به جای پایبندی به موضوعات سطحی بحث، برقراری ارتباط با همکاران، دوستان، خانواده و عزیزان را در سطحی عمیق تر تمرین کنید. به یاد داشته باشید، این ارتباطات عمیق تر است که به شما یاری می نماید با کسی احساس نزدیکی کنید.

به بچه ها خود بیاموزید که چگونه با شما و یکدیگر ارتباط عاطفی برقرار نمایند. این شامل صحبت در خصوص احساسات خود شما است که به آن ها می آموزد که در چه زمانی و با چه کسانی احساسات خود را در میان گذاشت.

وقتی به ذهنتان خطور کرد که با کسی آشنا شوید، دنبال این موضوع بروید، احتمالاً متوجه خواهید شد که افراد دیگر نیز مایل به برقراری ارتباط هستند.

در فعالیت هایی شرکت کنید که مورد علاقه شما و سایر افراد است. به عنوان مثال: فعالیت های جمعی دینی. گروه های داوطلب، باشگاه های کتابخوانی، پایکوبی، ورزش یا هر فعالیت گروهی که شما را به خود جذب می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2883

به "چند نکته مهم برای مبارزه با احساس تنهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته مهم برای مبارزه با احساس تنهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید