پوکت در یک نگاه

به گزارش باتسک، شهر پوکت در جنوب غرب کشور تایلند قرار گرفته و به لطف وجود آثار دیدنی متعدد، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان برای گردشگران به حساب می آید.

پوکت در یک نگاه

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت در جنوب شرقی جزیره پوکت و در فاصله 862 کیلومتری جنوب بانکوک در کشور تایلند واقع شده است. این شهر 12 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال 2007 معادل 75،573 نفر بوده است.

در تور پوکت علاوه بر سواحل شنی و رویایی، آب های زلال و شفاف مملو از جاذبه های دریایی و غواصی در زیر دریا، می توانید شاهد ساختمان های تاریخی نیز باشید. پوکت دارای سواحل متعددی مانند ساحل کامالا، ساحل پاتونگ و همچنین تور جنگل های سبز گرمسیری، جنگل های وسیع نارگیل، شالیزارهای زیبا است و به دلیل سواحل منحصر به فردی که دارد، موج سواری، قایق سواری، اسکی روی آب و حتی بانجی جامپینگ بخشی از تفریحات این شهر به شمار می رود.

ماه های نوامبر تا آوریل خشک ترین ماه های سال هستند و کسانی که به سواحل شنی پوکت علاقه دارند، عاشق این فصل خواهند شد. از ماه می تا اکتبر شرایط هوایی پوکت متفاوت است و معمولا به عنوان فصل بارانی شناخته می گردد. پوکت آب و هوایی کاملا تایلندی دارد و میانگین دمای آن در طول سال به 30 درجه می رسد. اکثر گردشگران از ماه نوامبر تا آوریل به اینجا سفر نموده و از تفریحات و دیدنی های پوکت دیدن می نمایند. محلی های پوکت در اواسط ماه آوریل فستیوال Songkran را برگزار می نمایند و در خیابان ها به آب بازی می پردازند و خنک می شوند.

جاهای دیدنی پوکت شامل پارک پوکت فانتاسی آ، منطقه قدیمی شهر، بنای تاریخی قهرمانان پوکت، خیابان واکینگ، آکواریوم پوکت، موزه تریک آی، پوکت اسکوئر، معبد وات چالونگ، مجسمه بودای بزرگ، بازار آخر هفته پوکت است.

برای برطرف خستگی و چشیدن غذاهای تایلندی به رستوران های معروفی نظیر لا گریتا، مام تریز کیچن، جوز داونسترز، رستوران دیاوولو، آن د راک، وک پاگودا، دا مائوریتسیو، رستوران سیزل، رستوران الد سیام، بلک جینجر سر بزنید.

مراکز خرید معروف پوکت عبارتند از سنترال فستیوال پوکت، بازار مالین پلازا پاتونگ، اوتلت پریمیوم، بازار ایندی، بازار اکسپو و پوکت اسکوئر، بازار شناور پوکت، مرکز خرید جانگ سیلون.

سوغاتی هایی که می توانید برای عزیزان خود تهیه کنید از این قرار است: صنایع دستی، پارچه و لباس، مجسمه فیل و قورباغه، گل های صابونی، صابون های معطر، میوه های عجیب تایلندی، محصولات اسپا، مروارید، جواهرات مینا کاری شده، ظروف مسی، زیورآلات و محصولات دریایی خشک و....

منبع: کجارو / phuket.com / کجارو
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 599

به "پوکت در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید