پالاتیوم، تپه افسانه های رم

به گزارش باتسک، راهنمای تپه پالاتیوم در رم

ممکن است که تپه پالاتیوم (Palatium) در رم ایتالیا تحت تاثیر جاذبه معروف کولوسئوم که در کنارش قرار گرفته است چندان به چشم نیاید اما در سفر به رم بازدید از آن را از دست ندهید چون هیچ رم گردی ای بدون دیدن از کولوسئوم، میدان رومی و تپه پالاتیوم کامل نمی شود. این تپه جادویی در کنار میدان رومی و سیرک ماکسیموس قرار گرفته است، تپه ای که خرابه های قصرهای باستانی اش همچنان از دوردست ها دیده می شود. روزگاری خانه امپراتورهای روم و عبادتگاه های زیادی بر روی این تپه ساخته می شد و مهمترین داستان افسانه ای روم یعنی رموس و رمولوس بر روی این تپه شکل گرفته است. در سفر به کشور ایتالیا و رم، پایتخت دوست داشتنی آن پیشنهاد می کنیم تماشای این تپه را در لیست کارهایتان بگذارید. برای آشنایی بیشتر با تپه پالاتیوم با خبرنگاران همراه باشید.

پالاتیوم، تپه افسانه های رم

بدون اینکه از تپه پالاتیوم و تاریخ بلندش چیزی بدانید، نمی توانید درک درستی از روم باستان داشته باشید. روی تپه به غیر از آثار تاریخی، پر از گل های وحشی است و حتی بازی خرگوش ها هم در دوردست ها دیده می شود. بر روی این تپه می توانید پیکنیک برپا کنید و در باغ های فارنس در زیر سایه درختان مدتی را در آرامش بگذرانید. حتی در اوج فصل گردشگری هم می شود در این تپه آرامش را پیدا کرد و برای فرار از شلوغی به آنجا پناه برد. در گوشه ای از تپه با دیدن سیرک ماکسیموس از ارتفاع به شکوه این اثر تاریخی بیشتر پی می برید و در گوشه دیگرش تپه آونتین را می بینید. اما برای دیدن تماشایی ترین منظره باید به سمت دیگر تپه بروید در آنجا پیچ و خم ویرانه های میدان رومی، کولوسئوم و تپه کاپیتول را به طور کامل به تماشا می نشینید. اگر به دنبال چشم اندازهای تازه ای از رم و تاریخش هستید هیچ جا بهتر از تپه پالاتیوم نمی شود.

تپه پالاتیوم چیست؟

پالاتیوم یکی از هفت تپه رم و معروف ترین آن هاست و در روم باستان خوش آب و هوا ترین محله شهر و خانه امپراتورها و اشراف بود. می گویند غاری که در آن گرگ ماده، رموس و رمولس (دو برادر بنیان گزار رم) را پیدا کرد در همین کوه واقع شده است. این افسانه و اینکه این تپه خانه امپرتورها بوده باعث شده که تپه پالاتیوم تبدیل به یکی از مهمترین مکان های رم شود. امروز این تپه سایت باستان شناسی وسیعی است که بر رویش ویرانه های قصر فلاوین و استادیوم دومیتین را همچنان می توان دید. باقی مانده های خانه آگوستوس و خانه لیویا که به تازگی به روی مردم باز شده و نقاشی های دیواری خیره کننده اش واقعا ارزش بازدید دارند. تپه پالاتیوم در کنار میدان رومی و کولوسئوم واقع شده است و اگر برای بازدید از یکی از آن ها بلیط تهیه کنید می توانید دیگری را هم ببینید.

تاریخچه تپه پالاتیوم

داستان تپه پالاتیوم با افسانه ها شروع می شود. رومی های باستان بر این باور بودند که دو برادر رموس و رمولوس زمانی بر روی این تپه زندگی می کردند و حتی یک کلبه به نام کلبه رمولوس (خانه بنیانگذار روم) را هم بر روی این تپه شناسایی کرده بودند. هنوز هم ویرانه هایی از این کلبه که مورد احترام رومی هاست و بارها در طول قرن ها مرمت شده دربخش جنوب غربی تپه پالاتیوم دیده می شود. حتی اگر این افسانه را هم کنار بگذاریم باز هم تپه پالاتیوم بدون شک ریشه های باستانی دارد. بر طبق تحقیقات، از قرن 10 پیش از میلاد بر روی این تپه خانه هایی ساخته می شده و تاریخ دانان ادعا می کنند که این تپه خانه رومی های اولیه بوده است.

منبع: romaexperience.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 971

به "پالاتیوم، تپه افسانه های رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالاتیوم، تپه افسانه های رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید