نگرانی شیخ الازهر نسبت به اسلام ستیزی در غرب

به گزارش باتسک، شیخ الازهر مصر نسبت به تشدید افراط گرایی در اروپا و افزایش فعالیت های خصمانه علیه مسلمانان در بیشتر کشورهای غربی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی شیخ الازهر نسبت به اسلام ستیزی در غرب

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در جریان دیدار با سفیر آلمان در قاهره تاکید کرد، امروزه جهان بیش از هر زمان دیگری به احترام به کثرت گرایی، پذیرفتن دیگری، بلند شدن صداهای عقل، منطق و دانش و نیز مخفی و ناپدید شدن صداهای خرابی و ویرانی نیاز دارد.

وی در ادامه اضافه کرد، جهان در حال حاضر کاملا به سوء استفاده برخی گروه های دینی برای تحقق اهداف مغرضانه مطابق با ایدئولوژی آنها آگاه است.

احمد الطیب همچنین شرح داد: ما در الازهر دست های خود را به سمت تمامی کشورها و موسسات جهت مشارکت در مقاومت و مقابله با این گروه ها و ریشه کن کردن این افکار منحرف و گمراه کننده دراز می کنیم و ما اقدامات عملی متعددی را در این زمینه اتخاذ کرده ایم که بارزترین این اقدامات، هماهنگی با موسسات دینی بزرگ در اروپا و در رأس آن واتیکان، تاسیس رصدخانه ای برای مبارزه با افراط گرایی و برنامه ریزی برای آموزش ائمه از کشورهای مختلف جهان در آکادمی بین المللی الازهر برای آموزش ائمه و مبلغان با هدف آموزش آنها جهت از بین بردن افکار گروه های افراط گرا است.

وی همچنین گفت: ما نسبت به افزایش فعالیت های خصمانه علیه مسلمانان در بیشتر کشورهای غربی نگران هستیم.

به همین دلیل، سفیر آلمان در قاهره تاکید کرد، شیخ الازهر مرجعی نه تنها برای مسلمانان بلکه غیرمسلمانان جهان است.

وی همچنین گفت، صدای الازهر، صدایی است که نزد مسلمانان و همچنین در سطح بین المللی شنیدنی و تأثیر گذار است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2138

به "نگرانی شیخ الازهر نسبت به اسلام ستیزی در غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی شیخ الازهر نسبت به اسلام ستیزی در غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید