نکات ضروری قبل سفر به تایلند

به گزارش باتسک، برای ورود به هر سرزمین جدیدی بایست آدابی را بدانید که بهتر است قبل از سفر از انها مطلع شوید، سفر به تایلند بسیار هیجان انگیز و جذاب است، اما اگر نکاتی را در نظر نداشته باشید ممکن است برایتان دردسر ساز باشد.

نکات ضروری قبل سفر به تایلند

یکی از بهترین زمان های سفر به تور تایلند در فصل پاییز می باشد بنابراین اگر قصد خرید تور تایلند را دارید با ما همراه شوید. اگر قصد سفر به کشور تایلند را دارید دانستن نکات زیر برای شما مفید خواهد بود.

نام اصلی این کشور پادشاهی تایلند است، بانکوک پایتخت آن و زبان رسمی این کشور تایلندی است همچنین واحد پول تایلند بات می باشد.

بهترین زمان سفر به تور تایلند از نیمه های آبان ماه تا اواسط اردیبهشت است.

کلمه Wai به معنای سلام به کار می رود. تایلندی ها در هنگام سلام دادن و ادای احترام دستان خود را به هم می چسبانند و به سمت صورت بالا می آورند و بدن خود را خم می کنند. میزان خم شدن به موقعیت و سن طرف مقابل بستگی دارد هرچه بیشتر خم بشوند و دستشان بالا تر برود به معنای ادای احترام بیشتر است. هنگام ادای احترام هرگز مردان زانوی خود را خم نمی کنند ولی بانوان باید کمی زانوی خود را هم خم کنند.

اگر می خواهید خودرو سواری، موتورسیکلت و جت استکی (در ساحل ها) اجاره کنید، حتما توجه به بیمه نامه و سلامت وسیله توجه داشته باشید تا بعد از استفاده از طرف شرکت مورد نظر اعتراضی مبنی بر وارد نمودن خسارت به شما وارد نشود • در هنگام ورود به تایلند بیش از ده بسته سیگار نمی توانید همراه خود داشته باشید و اگر این نکته را رعایت نکنید جریمه سنگینی باید پرداخت کنید.

در فرودگاه ها دو خط قرمز و آبی وجود دارد که مربوط به اظهار نامه است. خط سبز هم مربوط به افرادی است که کالای خاصی به همراه ندارند و می توانند از آنجا عبور کنند

در هنگام ورود معابد و منازل و برخی مغازه ها باید کفش هایتان را از پا در بیاورید

اشاره کردن با انگشت و نشان دادن چیزی با اشاره انگشت در فرهنگ مردم این کشور بسیار ناپسند است و مفهوم تهدید دارد.

تایلندی ها پیرو مکتب بودا هستند و بسیار مودب و مبادی آداب می باشند. بهتر است در زمان بروز اختلاف از درگیری و مشاجره دوری کنید و آرامش خود را حفظ کنید.

مردمان تایلند برای خانواده سلطنتی خود احترام بسیار زیادی قائل هستند و آنها جایگاه خاصی در بین مردم دارند. پس هرگز به آنها بی احترامی نکنید زیرا که مجازات این عمل ممکن است تا 15 سال زندان باشد.

گردشگران بهتر است از قبول هرگونه بسته و ساک و چمدان به بهانه تحویل به خانواده افراد در ایران، در هنگام مراجعت به وطن خودداری کنند. زیرا ممکن است این امر دامی باشد از طرف قاچاقچیان مواد مخدر

حمل و یا مصرف مواد مخدر در کشور تایلند مجازاتی سنگین برابر با اعدام دارد و این مجازات به هیچ وجه قابل تخفیف و یا تغییری نمی باشد. در صورت بروز چنین مشکلاتی حتما با سفارت تماس بگیرید تا بتوانید با فرد زندانی ملاقات داشته باشید، گرچه باید در نظر داشته باشید که در هر کشوری قوانین همان کشور حاکم است.

در مغازه ها و فروشگاه ها و حتی فروشگاه سالن ترانزیت فرودگاه (free shop) از دست زدن به اجناس و حتی به شوخی برداشتن آنها خودداری کنید زیرا مامورین و دوربین های موجود در صورت مشاهده چنین رفتاری فرد را بازداشت کرده و حداقل مجازات چنین رفتاری یک سال زندان خواهد بود.

برای نگهداری از مدارک و پولهای خود صندوق امانت اتاق هتل ها مکان مناسبی نیست و به جای آن از صندوق هایی که در بخش رزوشن و پشت سر کارمندان هتل وجود دارد استفاده کنید.

در هنگام سفر اگر جواهرات و طلای زیادی به همراه دارید آن ها را به گمرک بسپارید تا در هنگام خروج از تایلند به راحتی بتوانید آن را از گمرک پس بگیرد. درغیر این صورت طلا و جواهرات شما توقیف شده و صاحب اموال هم بازداشت شده و به مراجع قضایی تحویل داده می شود. ممکن است مجازات این بی احتیاطی جریمه سنگین و یا چند سالی حبس باشد.

سیگار کشیدن در اماکن عمومی، فروشگاه ها، داخل تاکسی و ترن و مترو تایلند ممنوع است. حتی در فرودگاه ها اتاقک های کوچکی برای کشیدن سیگار وجود دارد.

هرگز با پا به روی بودا نروید زیرا بودا به منزله خدای مردم تایلند است و سخت ترین خشم تایلندی ها درانتظار کسی است که با پا به روی مجسمه و یا عکس کوچک یا بزرگ بودا برود.

هرگز سر و موهای کسی را لمس نکنید

اگر در مکانی بودید که سرود ملی تایلند نواخته شد شما هم همانند سایر مردم نسبت به آن ادای احترام کنید.

شهر بانکوک برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لباسهای زنانه و مردانه و بچه گانه فروشگاه های مناسبی دارد.

بهترین تفریحات در تایلند گردش در طبیعت، مراقب باشید که کمپینگ حیات وحش به دلیل وجود دزدان و راه زنان امنیت کمتری دارد. پیشنهاد ما انتخاب تورهای گردشی در پارکهای ملی و نیز گردش در چند جزیره است.

هیچگاه به پای کسی اشاره نکنید و یا لگد نزنید زیرا این عمل برای مردم تایلند بسیار اهانت آمیز است، همچنین در اماکن عمومی پای خود را بر روی میز قرار ندهید.

در آغوش گرفتن و ابراز احساسات در مکانهای عمومی عملی ناپسند به شمار می رود و تفاوتی ندارد که آن دو نفر همجنس و یا غیر همجنس باشند.

پوشیدن لباس هایی که بدن نما هستند در تایلند پوشش مناسبی محسوب نمی شود، پس توصیه می کنیم که لباسی مرتب و پوشیده به تن داشته باشید. مخصوصا در هنگام ورود به معابد شایسته است بانوان دامن بلند و یا شلوار بلند و مناسب به تن داشته باشند.

در این سفر بهتر است از خرید لوازم الکترونیکی مخصوصا موبایل و تبلت خودداری کنید چون اغلب معتبر نیستند و ضمانتنامه هم ندارند.

تایلند کشور است که سالانه حدود 15 میلیون نفر توریست به آن می آیند پس شما هر گونه غذایی از جمله چینی، ژاپنی، مکزیکی، هندی، افریقایی، ایتالیایی و حتی غذای ایرانی را می توانید در آن پیدا کنید. بهتر است که از خوردن سبزیجات خام در رستورانها خودداری کنید زیرا ممکن است تمییز شسته نشده باشند. پیدا کردن غذای حلال در تایلند کار سختی نیست.

برای نوشیدن آب، باید آب معدنی تهیه کنید.

خروج عکس بودا از کشور تایلند جرم محصوب می شود و خلاف قانون است

اگر در هنگام سفر به خانه یک تایلندی دعوت شدید حتما باید هدیه ای هر چند کوچک به همراه خود داشته باشید.

انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 49

به "نکات ضروری قبل سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری قبل سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید