حیوانات بامزه تایلند

به گزارش باتسک، جالب توجه ترین حیوانات تایلند

تایلند که به خاطر مردم صمیمی و مهمان نوازش به سرزمین لبخند شهرت یافته، در قلب جنوب شرق آسیا واقع شده است. بسیاری از مسافران وقت خود را در شهرهایی مثل بانکوک یا جزایر استوایی مانند پوکت Phuket سپری می نمایند ولی به دور ازاین مناطق شلوغ می توان چشم اندازها و حیات وحش بی نظیری را یافت. تایلند، محل زندگی انواع گوناگونی از حیوانات است که بسیاری از آنها را می توان در زیستگاه های طبیعی خود و همچنین در مناطق حفاظت شده و باغ وحش ها دید. دوستداران حیوانات که برای تعطیلاتی عجیب و غریب برنامه ریزی می نمایند، حتما مشتاق خواهند بود تا آنجا که ممکن است، این حیوانات بومی تایلند را در سفر های آینده خود ببینند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به تماشای این حیوانات جالب بنشینیم.

حیوانات بامزه تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

خرس آفتاب

خرس آفتاب که در جنگل های استوایی جنوب شرق آسیا یافت می گردد، حیوانی است با موهای مشکی ذغالی، علامتی برروی گردن و پاهایی که کمی خمیده هستند. خرس آفتاب کوچکترین گونه در میان خرس هاست و به همین دلیل ممکن است درنظرکسانی که شانس دیدن یکی از آن ها را پیدا می نمایند بامزه جلوه کند. ولی این خرس ها با وجود کوچکی جثه، هنوز دندان های بزرگ، آرواره های قوی و پنجه های تیز دارند. قطع درختان جنگلی فضای زندگی خرس آفتاب را کاهش داده است ولی آن ها هنوز هم در منطقه بکر و دست نخورده پارک ملی کائو سوک Khao Sok National Park در ناحیه پانوم Phanom درجنوب تایلند زندگی می نمایند. بعضی کوهنوردان گفته اند که به طور طبیعی این خرس ها را در پارک مشاهده نموده اند، ولی احتمال دیدن این حیوانات شگفت آور درسفر با تورهایی که راهنما دارند بیشتر است.

تمساح سیامی

تمساح سیامی یک گونه تمساح آب شیرین است که، همان طور که از نامش پیداست، بومی منطقۀ آسیای جنوب شرقی است. ولی امروزه تعداد بسیار قلیلی از این گونه در طبیعت یافت می شوند و این تعداد اندک باقی مانده فقط در کامبوج دیده شده اند. با این حال تایلند شانس این را دارد که تعدادی تمساح سیامی را تحت مراقبت خود، نگهداری کند. گرچه تعدادی بچه تمساح سیامی در پارک ملی پانگ سیدا در طبیعت رها شده اند ولی برای مسافران ، دیدن آن ها به سختی امکان پذیر است. ولی در مزرعه پرورش تمساح ساموت پراکارن Samut Prakarn خارج از پاتاواPattava امکان دیدن این خزندگان به همراه 60000 تمساح معمولی تر دیگر وجود دارد.

جکوی توکای

توکای گونه ای مارمولک بزرگ است که بومی آسیا و چند جزیره خاص دراقیانوس آرام می باشد. این مارمولک به واسطه صدای خاصی که فراوری می نماید شهرت دارد و نامش هم از روی همین صدا می آید. گرچه جکوی توکای ترجیح می دهد در جنگل های بارانی زندگی کند ولی پیدا کردن آن ها روی دیوارهای حمام یا روی سقف اتاق های هتل در تایلند امرغیرمعمولی نیست. این مارمولک ها معمولا در شب دیده می شوند و به سرعت می توان آن ها را از روی پوست آبی و خال خال های نارنجی شان، تشخیص داد.

شاه کبری

شاه کبری به عنوان درازترین مار سمی دنیا، برای بسیاری خطرناک ترین و در عین حال تحسین برانگیزترین جانوردنیا است. شاه کبری که ترجیح می دهد درجنگل های انبوه کوهستانی زندگی کند، در هند و سرتاسر آسیای جنوب شرقی یافت می گردد. این مارهای دراز اغلب نزدیک آب و در کنار جویبارها یا دریاچه ها پیدا می شوند. اگرچه برخورد اتفاقی با یک شاه کبری در طبیعت ممکن است برای بعضی جذاب باشد ولی سایر مردم ترجیح می دهند درمحیطی امن ترازاین خزنده سمی دیدار نمایند. مزرعه پرورش مار بانکوک، یک باغ وحش ومرکز تحقیقاتی سموم است که می توان درآن شاه کبراهای عظیم را به راحتی مشاهده کرد.

ماکاک خرچنگ خوار

ماکاک خرچنگ خوار پستاندار نخستی primate شگفت انگیزی است که از بعضی ویژگی های غیرمعمول و نیز جامعه منحصر به فرد خود برخوردار است. جامعه ماکاک ها، جامعه ای ماده سالار است که نرها درآن پس از رسیدن به بلوغ گروه را ترک می نمایند. ماکاک ها را بعضی اوقات میمون های شناگرهم می نامند زیرا برای پیداکردن غذاهای دریایی تازه مسافت های طولانی را طی می نمایند. ماکاک های خرچنگ خوار را می توان در نقاط مختلف در سراسر تایلند یافت ولی هیچ جا برای آن ها جذاب تر از دهکدۀ لاپبوری Lapburi ، جایی که می توانند درخیابان ها پرسه بزنند و با انسان ها همزیستی داشته باشند، نیست.

ببر هند و چین

ببر هندوچین گونۀ نادری از ببر است و در سراسر دنیا تنها 600 قلاده از این گونه شگفت آور باقی مانده است. تقریبا 200 قلاده از این ببرها درجنگل های انبوه مناطق گرمسیری تایلند که رطوبت بالا دارند و ببرها درآن بهتر می توانند استتار نمایند، زندگی می نمایند. بیشتر ببرهای هندوچین در پناهگاه وسیع حیات وحش هوآی کا کائنگ Huai kha khaeng در غرب تایلند زندگی می نمایند. درتابستان، یا فصل خشک، پناهگاه کائنگ شاهد حضور بیشترین تعداد بازدیدنماینده است و این زمان برای مسافران تورهایی که راهنمای سفر دارند، بهترین فرصت برای تماشای ببر هندوچین است.

گیبون سفید دست

گیبون سفید دست با بازوها و دست های دراز خود که قادر است به سهولت تاب خورده و از یک شاخه درخت به شاخۀ دیگر بپرد، نمونۀ عالی از یک پستاندار نخستیprimate است. گیبون های سفید دست بیشتر وقت خود را در سایبانهای درختان گذرانده و روزی 16 ساعت در میان درختان می خوابند و این امر پیداکردن آن ها را بسیار سخت می سازد مگراین که بازدیدنمایندگان بدانند باید دنبال چه بگردند. درهرحال وجود بیش از 20,000 گیبون در تایلند موجب می گردد گردشگرانی که با تور می آیند واز راهنمایی راهنما برخوردارند، شانس خوبی برای دیدن آن ها داشته باشند. پارک ملی کائنگ کراچان از نقاط مشهوری است که گردشگران در آن می توانند با دنبال کردن صدای هوhoo sound که ابزار اصلی ارتباطی گیبون هاست، محل دقیق آن ها را پیدا نمایند.

کوسه نهنگ

کوسه نهنگ عظیم الجثه حیوان خطرناکی به نظر می رسد ولی در واقع این کوسه یک فیلتر فیدر است (فیلتر فیدرها گونه های جانوری هستند که با عبور دادن آب از اندام های فیلتر مانند خود، ازپلانگتون ها و دیگر موجودات دریایی ریز تغذیه می نمایند.) که از دهان بزرگ خود برای جمع آوری پلانکتون ها استفاده می نماید. کوسه نهنگ از جمله مهره داران غیرپستانداری است که توانسته به بقای خود ادامه دهد و منحصرا در آب های گرم استوایی، جایی که خطرکاهش دما اصلا وجود ندارد، زندگی می نماید. در تایلند می توان با غواصی این کوسه های شگفت انگیز را از نزدیک مشاهده نمود. بعضی ازغواصان خوش شانس، فرصت دیدن این کوسه را در مناطق متداول غواصی مانند پوکت Phuket و فی فیPhi phi می یابند ولی اگر صد درصد مایل به دیدن این کوسه ها هستید باید به نقاطی مانند ریشیلیو راک Richelieu Rock در دریای آندامان بروید.

میمون سیاه برگ خوار

میمون سیاه برگ خوار اسامی متعددی دارد از جمله میمون عینکی برگ خوار و لانگور برگ خوار. به علت تغییر رنگ ناحیۀ اطراف چشم ها ، مثل این است که این میمون، همانطور که از اسمش پیداست، عینک زده باشد. میمون سیاه برگ خوار از جمله حیوانات تحسین برانگیز تایلند است که بسیاری مایل به تماشای او در طبیعت هستند. با وجودی که این میمون ها در مالزی، برمه و تایلند یافت می شوند. ولی بزرگترین مرکز تجمع آن ها پارک ملی کائن کراچان است که درست در مرز برمه و تایلند واقع شده است.

فیل آسیایی

نام فیل تقریبا مترادف با نام تایلند است و هیچ سفری به سرزمین لبخند بدون دیدن فیل آسیایی کامل نخواهد بود. علیرغم رواج فیل سواری و نمایش فیل ها، نگرانی های جدی درمورد این که آیا با فیل ها درست رفتار می گردد یا خیر، وجود دارد. اتخاذ رویکردی طبیعی و پایدارتر و دیدار از فیل ها در محیط های طبیعی،راه بهتری است که به مسافران اجازه می دهد فیل های باشکوه آسیایی را از نزدیک ببینند. برای مثال، در پناهگاه فیل های بون لات در سوخوتای Boon Lotts Elephant Sanctuary in Sukhothai بازدیدنمایندگان می توانند برای فیل ها غذا جمع نمایند، غذا دادن به آن ها را تماشا نمایند و یا حتی آن ها را به مراتع و چراگاه ها راهنمایی نمایند و این حقیقتا تجربه ای بی نظیر و عاری از ستم خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 654

به "حیوانات بامزه تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "حیوانات بامزه تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوانات بامزه تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید