نکات سفر با تور اندونزی

به گزارش باتسک، برای یک تجربه لوکس و در عین حال در دل طبیعتی زیبا و بهشت گونه، بالی بهترین انتخاب است، اگر میخواهید در بافت شهری و البته نزدیک به جاذبه های گردشگری طبیعی باشید، جاکارتا انتخاب بهتری است و در نهایت برای دیدن آتشفشانها از نزدیک به سوماترا سفر کنید.

نکات سفر با تور اندونزی

کشور جزیره‌ای اندونزی در جنوب شرقی آسیا، کشوری پوشیده از آتشفشان و جنگل‎‌های سرسبز است. اما قبل از سفر باید نکاتی در مورد سفر به این کشور بدانید. کشور اندونزی، یک مجمع‌الجزایر متشکل از 17508 جزیره است. شهر بالی با اینکه پایتخت این کشور نیست، ولی بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده است. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در اندونزی، آشنا می‌کنیم.

در اندونزی چه کنیم

مجموعه‌ای از جزایر در اقیانوس هند، مملو از تنوع‌های فرهنگی و مذهبی و جنگل‌هایی پر از انواع حیات وحش، مکانی فوق‌العاده و خیره‌کننده برای بازدید در اندونزی هستند.

بالی

بالی به شما سواحلی زیبا، کوهستان و مزارع برنج، دهکده‌ها و معابد و نقاطی خارق‌العاده برای موج‎‌سواری را پیشنهاد می‌دهد.

جاکارتا

جاکارتا علی‌رغم وجود زاغه‌های باقی‌مانده در شهر، دیگر آن کلانشهر سابق آمیخته به فقر نیست. شما می‌توانید از بندر باستانی سوندا کلاپا (Sunda Kelapa)، موزه ملی، بازار مرغ بر روی پل یا میدان لاپانگان بنتنگ (Lapangan Banteng) در این شهر زیبا دیدن کنید.

سوماترا

در سوماترا می‌توانید بین آتشفشان خاکستری مشهور، یعنی کراکاتوئا (Krakatoa)، بوکیت لاوانگ (Bukit Lawang) با اورنگوتان‌هایش و دریاچه بزرگ دانا توبا (Danau Toba)، بزرگ‌ترین دریاچه آتشفشانی در جهان، انتخاب کنید.

جزایر سوندا (The Lesser Sunda Islands)

جزایر سوندا در میان گردشگران بسیار محبوب هستند. سواحل زیبا در سومبا، صنایع دستی در لومبوک (Lombok)، اژدهاهای مشهور کومودو (Komodo)، دریاچه‌های زیبا و رنگارنگ کلی متو (Keli Metu) در جزیره آتشفشانی فلورس (Flores)، همه و همه منتظر شما هستند.

سلیبس (Celebes)

در نهایت، سلیبس (یا سولاوسی) با چشم‌اندازهای درخشان، حیوانات منحصربه‌فرد و مکان‌های فوق‌العاده برای غواصی، شما را مسحور خواهد کرد. منابع طبیعی و فرهنگ مسحورکننده، اندونزی را تبدیل به مقصدی به یادماندنی کرده است. رویاهای ماجراجویان در اندونزی به حقیقت می‌پیوندند.

در دنپاسار (بالی) چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

دنپاسار، پایتخت استان بالی در اندونزی، جمعیت 500 هزار نفری دارد. لبخند گرم و خوش‌آمدگوی ساکنین، سواحل زیبا، نقاط مناسب موج‌سواری و غواصی، این شهر را تبدیل به مکانی محبوب و رو به رشد توریستی کرده است.

با گذار در بازارهای شهر، گشت‌زدن در بازار شبانه با جوی فراموش‌نشدنی آن، سفری به یادماندنی را برای شما در اینجا رقم خواهد خورد.

خیابان اصلی خرید، جلان سولاوسی (Jalan Sulawesi)، میزبان مغازه‌ها و بوتیک‌های بسیاری است که لباس، جواهرات، صنایع دستی، سبد و مجسمه‌های چوبی می‌فروشند.

از موزه قوم‌شناسی نگری پروپنسی (Negeri Propensi)، گالری هنرهای آسیایی و معابد متعدد دیدن کنید.

غذاهای محلی خوش‌طعم اینجا را حتما امتحان کنید. از دنپاسار، می‌توانید به گشت و گذار در مونت باتور (Mont Batur) بروید یا از دهکه سیدمن (Sidemen) با مزارع پلکانی برنج، دیدن کنید. این دو چشم‌انداز در بالی، مناظری بدیع و خارق‌العاده را به شما ارائه می‌کنند.

اگر در ماه جولای تا آگوست به دنپاسار می‌روید، می‌توانید از جشنواره بادبادک‌ها هم لذت ببرید.

نکات اساسی در اندونزی

برای ورود به اندونزی باید پاسپورت و ویزای 30 روزه داشته باشید.

توسط هواپیمایی سنگاپور یا مسیرهای زمینی در جاکارتا و بالی می‌توانید به آنجا برسید.

در اندونزی، هواپیمایی‌های متفاوت، در نقاط مختلف، فعال هستند. غیر از جاوا و سوماترا، قطارهای کمی در اندونزی وجود دارند. اتوبوس‌ها در اندونزی بی‌شمار هستند، اگرچه برخی از آن‌ها مستهلک شده‌اند.

اگر به جاده‌های پر از دست‌انداز علاقه دارید، می‌توانید با اجاره کردن موتور به مقابله با این جاده‌ها بروید.

واحد پول رایج در اندونزی، روپیه است. 1000 روپیه معادل 263 تومان است.

هزینه زندگی در اندونزی ارزان است، در فروشگاه‌های بندری یا رستوران‌های کوچک، می‌توانید یک وعده غذای برنجی را با قیمت 15 هزار تومان خریداری کنید. اقامت در هتل‌های معمولی به ازای هر شب، 30 هزار تومان و هتل‌های مجلل کمتر از 250 هزار تومان، برای شما هزینه خواهد داشت.

غیر از بالی، برای سفر به اندونزی، حتما واکسن مالاریا بزنید. همچنین توجه داشته باشید هپاتیت A و ویروس اسهال از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند. کیف کمک‌های اولیه به همراه ضدعفونی‌کننده و کرم ضدآفتاب مناسب را فراموش نکنید. آب جوشیده بنوشید؛ در رودخانه‌ها شنا نکنید و مراقب زخم‌ها حتی زخم‌های خیلی کوچک نیز باشید.

نکات مهم در بالی

از همسایگان دوردست بالی با فاصله 90 دقیقه‌ای از ساحل شرقی، با قایق مانند جزایر گیلی دیدن کنید. جزایر گیلی، محیطی مناسب بای استراحت به همراه سواحل طلایی است.

غذاهای محبوب در جنوب بالی را بشناسید؛ غذای دریایی در اینجا حرف اول و آخر را می‌زند. در مرکز بالی، غذاهای گوشتی خوش‌طعمی را می‌توانید امتحان کنید.

نیپی، جشن سال نو در بالی را از دست ندهید. این جشن پس از رویت ماه در میانه ماه مارچ، برگزار می‌شود.

چگونه در بالی صرفه‌جویی کنیم؟

کشتی‌های کروز که جزو امکانات اقامتگاه‌ها هستند، می‌توانند بسیار گران باشند. سفری در کشتی کروز در اندونزی رزرو کنید که در بالی هم لنگر می‌اندازد.

برای خرید سوغاتی و رفتن به چشمه‌های‌آب گرم به دهکده کوتا بروید؛ این دهکده نسبت به دیگر دهکده‌های بالی ارزان‌تر است.

در بالی با پیشنهادات فراوانی از راهنماهای تورها برای گشت و گذار روبه‌رو می‌شوید؛ ولی در بالی به خوتان متکی باشید و شهر را کشف کنید.

انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 375

به "نکات سفر با تور اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر با تور اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید